حمایت استانداری از شرکت های دانش بنیان در استان زنجان

استاندار زنجان گفت: ما با ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان از آنها حمایت و پشتیابی می کنیم.

اسدالله درویش امیری در رابطه با همکاری دانشگاه ها با استانداری ها در توسعه استان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: ما به منظور توسعه استان با همکاری دانشگاه ها بر روی شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری متمرکز هستیم.

وی با اشاره به این پارک های علم و فناوری جدیدا در استان راه اندازی شده اند، تصریح کرد: سه پارک علم و فناوری در استان داریم که یکی از این پارک ها مربوط به دانشگاه زنجان، پارک دیگر مربوط به دانشگاه علوم پایه و همچنین پارک دیگری هم استانی است که جدیدا منصوب شده است.

استاندار زنجان افزود: ما با ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان از آنها حمایت و پشتیابی می کنیم.

درویش امیری با بیان این که این پارک ها در توسعه استان بسیار تاثیر دارند، افزود: بسیاری فارغ التحصیلان به منظور تشکیل شرکت های دانش بنیان به دنبال این پارک می آیند.

به گزارش ایسکانیوز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر داود مرادخانی را در تاریخ 29 مرداد سال جاری به عنوان رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان منصوب کرد.

پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکتها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند. برای دستیابی به این هدف، یک پارک علمی با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکتهای خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکتهای متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایندهای زایشی تسهیل می کند.

پارکهای علم و فناوری در سراسر دنیا با هدف کلی توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور تشکیل و با توجه به وضعیت محیطی و سیاستگذاری های کلان در سطح داخلی و خارجی پارک، چشم‌اندازها و مأموریت های متفاوتی را دنبال می کنند. این پارکها دارای مکانیسم های زیرساختی مهمی هستند که باعث انتقال یافته های تحقیقات دانشگاهی و تولید دانش مضاعف شده، در نهایت عامل تسریع رشد اقتصادی در سطح ملی و منطقه ای می شوند.

این مهم به صورت گسترده ای در کشورهای مختلف دنیا به عنوان یک اصل به رسمیت شناخته شده است.

901990

کد خبر: 907453

وب گردی

وب گردی