قداست قلم در دانشگاه ها حفظ شود / نشریات دانشجویی مزاحم نیستند / ارزش های انقلاب اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد

اختتامیه دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت الاسلام کلانتری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد و رضا نصیری مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد شهر قدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری در اختتامیه دومین جشنواره سراسری نشریات دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اجتماعات واحد شهر قدس با اشاره به توسعه فضای مجازی در دنیا گفت: اگر همه دنیا را هم فضای مجازی بگیرد باز جایگاه کار مکتوب کماکان به جای خود باقی است.
وی افزود: قلم آنقدر ارزشمند است که جایگاه خودش را از دست نمی دهد، معجزه آخرین پیامبر الهی کتاب و معجزه جاودانه خداوند تا پایان عمر دنیا کتاب است و کتابت و نوشتن هیچ وقت محو نمی شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بعضی وقت ها یک مقاله، یک نشریه یا یک کتاب ممکن است سرآغاز یک تحول تاریخی شود و کار کوچکی نیست.
وی با بیان اینکه بعثت پیامبر و انقلاب اسلامی با کتاب شروع شده و دنیا را متحول کرده و همچنان متحول می کند، افزود: نسبت به کار خودمان ارزش قائل شویم، انتظار از دانشجویان این است که دست به قلم شوند، نقد کنند و در معرض نقد واقع شوند.

کلانتری تاکید کرد: ارزش قلم باید حفظ شود، قلم به عنوان سلاح مخرب روح و روان انسان ها را نابود می کند؛ قداست قلم در دانشگاه ها حفظ شود.

وی با تاکید بر رعایت کرامت انسان ها و توجه جدی به ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی تاکید کرد: برای ذره ذره ارزش های اسلامی هزینه های سنگین و شهدای بسیاری را دادیم که باید مراقبت شود این ارزش ها خدای ناکرده مخدوش نشود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ضرورت راهگشا بودن نشریه دانشجویی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست و بحمدالله با این رشد شاید جزو موفق ترین و پیشروترین دانشگاه های کشور شناخته شود و با این وصف هر کس در هر نقشی تلاش کنیم به ارتقا و رشد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک وظیفه انسانی و دانشجویی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه کیفیت در دنیای امروز حرف اول را می زند، افزود: نشریه دانشجویی حتما این نیست که خیلی تشریفاتی باشد، کیفیت را جدی تر بگیریم و سعی کنیم بیشتر مطالب نشریه تولیدی و با کیفیت باشد.

کلانتری تصریح کرد: تلاش کنیم جریان بوروکراسی برای نشر نشریات دانشجویی کم شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: نگاه دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی به نشریات دانشجویی این نیست که نشریات مزاحمند بلکه نشریات دانشجویی کمک کار دانشگاه آزاد اسلامی برای رشد هستند.

کد خبر: 907459

وب گردی

وب گردی