حضور 5 میلیون دانش‌آموز و معلم در هجدهمین «پرسش مهر رئیس جمهور»/ تجلیل از 300 اثر برگزیده

در هجدهمین دوره پرسش مهر رئیس جمهور، حدود 5 میلیون نفر از دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آنها شرکت کرده‌اند و در نهایت پس از داوری آثار، 300 نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازفارس، از سال 76، طرح پرسش مهر از سوی رئیس جمهور وقت کشورمان در آغاز سال تحصیلی آغاز شد و هر سال، رؤسای مختلف جمهور کشور هنگام نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی، پرسش خود را با موضوعات مختلف با دانش‌آموزان مطرح کرده و دانش‌آموزان، اولیا و معلمان فرصت دارند تا در طول سال تحصیلی، بهترین پاسخ را به این پرسش ارائه دهند و در نهایت، به برگزیده ترین پاسخ‌ها، در مراسمی با حضور رئیس جمهور یا یکی دیگر از مدیران ارشد کشور لوح تقدیر و هدایایی اهدا می‌شود.

امسال هجدهمین دوره پرسش مهر با عنوان «چگونه محیط مدرسه را به محیط تحمل افکار دیگران و احترام به نظرات مختلف و اخلاق و ادب تبدیل کنیم و چگونه و با چه سبکی ارتقای اخلاق و ادب و کسب توان تحمل بالاتر را تمرین کنیم؟» در آغاز سال تحصیلی در هنرستان دخترانه شهید مدرس از سوی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان مطرح شد.

دانش‌آموزان هرساله می‌توانند در قالب 12 رشته گروهی و انفرادی شامل «سخنوری» ، «مقاله پژوهشی»، «شعر»، «داستان کوتاه»، «وب نوشت»، «گرافیک»، «طراحی»، «نقاشی»، «خوشنویسی»، «سرود همگانی»، «نمایش‌نامه نویسی» و «فیلم کوتاه» پاسخ‌های خود را ارائه کنند.

مهلت دریافت پاسخ‌های دانش‌آموزان روز گذشته به پایان رسید و آثار رسیده به دبیرخانه هجدهمین دوره پرسش مهر در کانون فرهنگی و تربیتی شهید مفتح، از روز شنبه 28 بهمن ماه مورد داوری قرار می‌گیرد.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در بازدید از دبیرخانه و آثار ارسالی به نمایش گذاشته شده در این کانون در جمع خبرنگاران با اشاره به اهتمام ویژه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری هرچه بهتر پرسش مهر دانش‌آموزان، اظهار داشت: امسال میزان مشارکت دانش‌آموز، اولیا و فرهنگیان در مدرسه نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی ادامه داد: مکاتباتی با دفتر رئیس جمهور انجام شده است و امیدواریم رئیس جمهور در مراسم پایانی و تقدیر از نفرات برگزیده پرسش مهر که تا قبل از پایان سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود، شرکت کند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در هجدهمین دوره پرسش مهر، افزود: امسال چهار میلیون و 906 هزارو 941 نفر در این دوره از پرسش مهر شرکت کرده‌اند.

رمضانی متذکر شد: از این تعداد شرکت کننده، دو میلیون و 927 هزار و 998 دانش‌آموز، 130 هزار و 945 معلم و یک میلیون 847 هزار و 998 نفر از خانواده‌های دانش‌آموزان شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: داوری آثار ارسالی از روز شنبه 28 بهمن ماه آغاز می‌شود و قرار است تا اسفندماه آمار نهایی برگزیدگان اعلام شود و تا قبل از پایان سال تحصیلی جاری از 300 نفر از افراد برگزیده تقدیر به عمل آید.

706

کد خبر: 907461

وب گردی

وب گردی