کشته شدن ده ها جنگجوی روس در حمله هوایی امریکا

شبکه خبری بلومبرگ می گوید در جریان حملات هوایی هفته گذشته آمریکا در دیرالزور سوریه ده ها تن از جنگجویان روسی که عضو ارتش این کشور نبوده اند کشته شدند.

به گزارش ایسکانیوز، هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا هفته گذشته در منطقه دیرالزور سوریه نیروهای نزدیک به دولت سوریه را به بهانه تحرک به سمت محل استقرار نیروهای کرد متحد آمریکا و سربازان این کشور در شرق رود فرات هدف حمله قرار دادند که بر اساس برخی گزارش ها بیش از 100 تن از این نیروها در جریان حمله هوایی آمریکا کشته شدند. در همان زمان خبرهایی غیررسمی که بیشتر برگرفته از شبکه های اجتماعی روسی بود درباره کشته شدن بیش از 100 شهروند روسی در این عملیات منتشر شد اما منابع خبری مستقل آن را تایید نکردند.

اما شبکه بلومبرگ امروز در گزارشی اعلام کرد ده ها تن جنگجویان روسی و اکراینی در حمله هوایی آمریکا در دیرالزور کشته شده اند. البته گفته شده که این اتباع روس وابسته به یک شرکت امنیتی روس بوده اند و ربطی به نیروهای ارتش روسیه که در سوریه مستقر هستند ندارند.

یک مقام آمریکایی و سه روسی که از موضوع اطلاع داشته اند آن را تایید کرده و گفته اند حمله آمریکا به نیروهای روسی در دیرالزور سوریه مرگبارترین رویارویی این دو ابرقدرت از زمان جنگ سرد تاکنون بوده است.

دو منبع روس به بلومبرگ گفته اند بیش از 200 نیروی اجیر شده که بیشتر آنها روس بودند در این حمله هوایی کشته شده اند اما یک مقام آمریکایی تعداد کشته ها را 100 تن عنوان کرده و گفته است نمی داند چه تعداد از آنها تبعه روسیه بوده اند.

ولادیمیر فرولوف دیپلمات سابق روسیه و تحلیل گر مستقل این حادثه را یک رسوایی بزرگ عنوان کرده و معتقد است روسیه وانمود خواهد کرد که اتفاقی نیفتاده است.

بلومبرگ به نقل از رسانه های روسیه گفته است این نیروهای روسی که در جریان حمله هوایی آمریکا در دیرالزور کشته شده اند وابسته به شرکت امنیتی واگنر روسی بوده اند که همتای شرکت امنیتی بلاک واتر آمریکا در روسیه است.

کد خبر: 907480

وب گردی

وب گردی