جوانان در مدرسه مهارت صبر و حل مسائل زندگی را فرا نگرفته‌اند/ «حذف آزمون در ابتدایی» با هجمه عظیم مواجه شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی جوانان با کوچکترین مشکل اقدام به خودزنی می‌کنند و یا در زندگی مشترک سریعاً سراغ طلاق می‌روند؛ این موضوع ناشی از آن است که افراد در مدرسه مهارت صبر و تحمل و حل مسائل زندگی را فرا نگرفته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز سراسر کشور که در سالن اجتماعات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد، اظهار داشت: هر آجری که توسط خیرین در ساخت مدرسه استفاده می‌شود، ساختمان یک مدرسه را نمی‌سازد بلکه فرهنگ آینده یک کشور را می‌سازد و تمدن یک مملکت را به وجود می‌آورد.

وی افزود: هرچند ممکن است تلاش‌های خیرین از دید مسئولین پنهان بماند اما اجر اخروی آن همواره نزد خدای متعال محفوظ خواهد بود.

بطحایی تصریح کرد: وقتی صحبت از تحول در یک جامعه می‌شود منظور فقط معنای آکادمیک و مدیریتی آن نیست بلکه منظور تطابق فعالیت‌های جامعه با نیازهای روز جامعه است و اگر جامعه‌ای این انطباق را انجام ندهد با نیازهایش فاصله می‌گیرد و این دردی است که آموزش و پرورش ما به آن دچار است و شدیداً نیازمند تحول است.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از سازمان‌هایی که افراد در مقابل تحولاتش مقاومت می‌کنند آموزش و پرورش است؛ اخیراً با هدف ایجاد نشاط در دانش آموزان ابتدایی قدم بسیار کوچکی در زمینه حذف آزمون برداشتیم اما متأسفانه با هجمه‌ای عظیم در این زمینه مواجه شدیم؛ هرچند اینجانب با تمام وجود جلوی فشارها ایستادگی خواهم کرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی مشاهده می کنیم برخی جوانان با کوچکترین مشکل اقدام به خودزنی می‌کنند و یا در زندگی مشترک سریعاً سراغ طلاق می‌روند؛ این موضوع ناشی از آن است که افراد در مدرسه مهارت صبر و تحمل و حل مسائل زندگی را فرا نگرفته‌اند؛ امروز ما با تحول و تغییر، دنبال آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان هستیم.

وی افزود: ما امروز مخالف جداسازی بچه‌ها با معیارهایی همچون پولدار و بی‌پول و فرزندان مقامات و افراد عادی هستیم و خواهان سبک شدن کیف بچه‌ها از کتاب‌های کمک درسی هستیم بنابراین آزمون را از دوره ابتدایی حذف کردیم تا نشاط و سرزندگی را به مدارس هدیه دهیم.

بطحایی گفت: تحول در فضای مدارس نیز باید انجام شود و خیرین جوان نیز به مجامع خیرین مدرسه‌ساز بپیوندند و این تلاش بیش از پیش اعضای مجامع را می‌طلبد تا فرهنگ مدرسه‌سازی و خیّری در جامعه نهادینه شود.

وی اجرای طرح هایی مانند خواهر خوانده در امر مدرسه‌سازی را به خیرین پیشنهاد کرد و افزود: به عنوان مثال چقدر خوب است دانش‌آموزان ناحیه 3 شیراز مدرسه‌ای در یکی از روستاهای سرباز سیستان وبلوچستان بسازند تا فرهنگ مدرسه‌سازی در جامعه ارتقا یابد.

وزیر آموزش و پرورش از اختصاصی شدن منابع درآمدی آموزش و پرورش درسال 97 خبر داد و گفت: تا کنون اگر ملکی در آموزش و پرورش فروخته می‌شد پولش به خزانه واریز می شد اما از سال آینده پس از دو هفته این مبلغ می تواند در همان استان هزینه شود

706

کد خبر: 907523

وب گردی

وب گردی