سهام شرکت های بورسی با اتکا بر دانش پژوهشگران ارزشمند می شود

رییس سازمان بورس گفت : سهام شرکت های بورسی با اتکا به یک ارزش و خلق ارزش ارزشمند می شوند .

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی ، شاپور محمدی رییس سازمان بورس در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارایی فکری با معاونت علمی اظهار کرد : سهام شرکت های بورسی زمانی ارزشمند می شود که متکی به یک ارزش و منجر به خلق ارزش شود و بعد از مدتی این قیمت به سمتی رود که آن ارزش بتواند از آن حمایت کند

وی با اشاره به اینکه تاکنون در کشورما مزیت نسبی منابع طبیعی ما بوده است گفت : در صورت استفاده از دانش پژوهشگران و دانشمندان کشور و استفاده از طرح ها و اختراعات آنها می توان مزیت نسبی خود را به سمت این توانایی ها ببریم و به آن افتخار کنیم .

وی به انجام مکاتباتی با شرکت های بزرگ بورسی با همکاری فرابورس اشاره کرد و گفت : ما قصد داریم تا با همکاری سازمان فرابورس از شرکت های بزرگ بورسی کمک بگیریم تا تنها در قیمت گذاری این اختراعات مشارکت نکنیم و این شرکت ها بتوانند در خرید و سرمایه گذاری برای این اختراعات نیز مشارکت کنند .

محمدی همچنین به سود دو طرفه برای سرمایه گذاران بورسی و صاحبان ایده اشاره کرد و گفت : شرکت های بورسی باید بدانند که سود انجام این معاملات تنها برای مخترعان نیست و سرمایه گذاران و خریداران نیز از انجام این معامله سود می برند .

وی به شکل گیری فعالیت صندوق های جسورانه نیز اشاره کرد و گفت : با انجام تامین مالی این صندوق ها باید کمک کرد تا آنها بتوانند از مخترعان حمایت کنند که البته در معاونت علمی کمک های بسیاری از این موضوع داشته اند .

محمدی در ادامه به درخواست برخی مخترعان و شرکت های دانش بنیان درخصوص تقاضا محور شدن اشاره کرد و گفت :با توجه به این که در حال حاضر بازارهای کالا و سهام در قالب بورس ها اداره می شوند و مزایده محور هستند اما بالعکس این موضوع هم در بورس کالا هست که روی مناقصات کار می کنیم اما در بحث تقاضا محوری باید راهکارهای مناسب تعریف شودو اختراعات بر اساس دانش اجرایی شود که برای این موضوع تمهیداتی باید مهیا شود .

اعطای یک مجوز vc ساختمانی در کمیته زیستی

در ادامه این نشست امیرهامونی رییس سازمان فرابورس به برگزاری موفقیت آمیز فستیوال های بازار دارایی فکری اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه بورس بسترهای لازم را برای برگزاری این فستیوال ها فراهم کرده اما معاونت علمی برای برگزاری موفق این فستیوال ها بسیار زحمت کشیده است .

وی همچنین از اعطای مجوز یک vc ساختمانی در کمیته زیستی خبرداد و گفت : با توجه به طرح هایی که در این جلسه مطرح شد به نظر می رسد که بسیاری از اختراعات در حوزه ساختمان کاربردهایی دارد .

هامونی خاطر نشان کرد : تاکنون 40 طرح در فستیوال های برگزارو بررسی شده و تقاضاهای بسیاری نیز در حوزه راه و شهرسازی و صنعت ساختمان وجود دارد که شرکت های بزرگ بورسی می توانند در این حوزه مشارکت داشته باشند .

وی همچنین از پذیرش یک داروی ضد سرطان توسط یک شرکت در فرابورس خبر داد و گفت :با توجه به اهمیت این اختراع به زودی این طرح بررسی شده و درتابلوی اصلی فرابورس قرارمی گیرد و می تواند به تجاری سازی برسد و در بازار عرضه شود .

کد خبر: 907564

وب گردی

وب گردی