درآمد گردشگری ترکیه از فروش نفت ایران بیشتر است

یک گردشگر گفت: در برخی کشورها، گردشگری و توریست از نظر اقتصادی حرف اول را می زند البته تعدادی آن را در ردیف سوم و چهارم بعد از صنعت خودروسازی، معادن و تولید کالاها می دانند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ داریوش اکسیر، گردشکر شهری در مورد تجربیات سفرهای گردشگری به دنیا و مناطق بکر توریستی در ایران گفت: در ایران هیچ امکاناتی برای یک توریست اروپایی فراهم نیست که من به کشورهای متعددی از جمله آذربایجان، گرجستان، ترکیه و یونان سفر کردم که هر یک از کنار سواحل به بهترین شکل بهره برداری می کنند اما در کشور ما دولتمردان روی این مساله سرمایه گذاری نمی کنند، بودجه ای در نظر نمی گیرند و راغب به جذب توریست نیستند.

وی تصریح کرد: جزیره هنگام یکی از جزایر بسیار زیبا ایران، هیچ توجهی از نظر اقامتی، حمل و نقل و بهداشت در آن صورت نگرفته است همچنین جزیره هرمز که از جزایر بکر ایران به شمار می رود فاقد امکانات اولیه برای مردم در کنار ساحل است حتی ساده ترین نیاز حمل و نقل در این مناطق به سختی و با مشکلات متعدد همراه است و افراد به صورت پیاده، تراکتور و سه چرخه خود را به هرمز می رسانند که این رخداد برای گردشگری به منزله فاجعه ای بزرگ است که حمل و نقل توریست اینگونه صورت پذیرد.

گردشگر مناطق شهری افزود: سایر کشورها از کنار سواحل بیشترین استفاده را می برند. مثلا در بندر باتمی در کشور گرجستان با مدیریت و استفاده از امکانات منطقه ای موجود توانستند این شهر را به منطقه توریستی مبدل کنند که از جمله کارهای صورت گرفته در بندر باتمی می توان به اجرای موسیقی زنده کشور گرجستان به صورت رایگان، گشت با کشتی، پاراگلایدر آبی اشاره کرد.

اکسیر ادامه داد: جالب است بدانید که اکثر اروپاییان براین باورند، اگر فردی به تمام دنیا سفر کند اما ایران را نبیند گویی به هیچ جای دنیا سفر نکرده است و توریست های سفر کرده به ایران از مهمان نوازی ایرانیان بسیار تعریف می کنند البته به مشکلاتی از جمله کمی امکانات و نبود لیدر نیز اشاره کرده اند.

گردشگر با سابقه مناطق شهری و ساحلی تصریح کرد: من در سال های گذشته به کشور ترکیه سفر کردم و برای دیدن از سواحل پرنسس به تور اندریا مراجعه کردم با پرداخت 400 دلار از صفر تا صد امکانات را در اختیار من قرار دادند مثلا فردا صبح ماشین درب هتل اماده و تا کنار ساحل من را همراهی کردند با ورود به کشتی پذیرایی، نوشیدنی های رایگان و نامحدود صورت گرفت و حضور لیدرهای ایرانی از شهرهای زنجان، تبریز و تهران فضای صمیمی تری را ایجاد کرد پس از رسیدن سواحل پرنسس و انجام تفریحات و استفاده از امکانات موجود در زمان مقرر به سمت هتل برگشتیم که متاسفانه ما در ایران این امتیازات را برای جذب توریست نداریم و کسی هم مشتاق این کار نیست.

داریوش اکسیر افزود: امروزه گردشگری نیازمند مدیریت قوی و دلسوزانه است تا بتوانیم در جذب توریست و بهره برداری از امکانات موجود، بیشترین استفاده ببریم چون صنعت گردشگری درآمد بالایی دارد و با اطمینان خاطر می توان گفت، درآمد کشور ترکیه از جذب توریسم با درآمد فروش نفت در ایران برابری می کند البته نمی توان این نکته را کتمان کرد که دولتمردان ترکیه خواستند و بسیار تلاش کردند تا به این جایگاه رسیدند و طی سفری که به ترکیه داشتم مجسمه ای عجیب توجهم را جلب کرد، پرس و جو کردم متوجه شدم که مجسمه ای شبیه به این مجسمه در 2 هزار سال پیش بوده البته الان از بین رفته و این را بازسازی کرده اند گرچه این مجسمه مربوط به زمان گذشته نیست اما برای جذب توریست به معرض نمایش گذاشته اند.

او گفت: در برخی کشورها، گردشگری و توریست از نظر اقتصادی حرف اول را می زند البته تعدادی آن را در ردیف سوم و چهارم بعد از صنعت خودروسازی، معادن و تولید کالاها می دانند.

منبع: شهر فردا
400

کد خبر: 907606

وب گردی

وب گردی