پیش نویس اولیه آیین نامه اجرایی قانون مقابله با تقلب و تخلفات علمی  با نام "اخلاق پژوهشی"

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آیین نامه اجرایی دیگری برای قانون مقابله با نخلفات علمی از سوی وزارت بهداشت تدوین شده است، گفت: در هفته آینده جلسه مشترکی برای بررسی این آیین نامه و تطابق نظرات برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر مسعود برومند با اشاره به تدوین آیین نامه اجرایی قانون مقابله با تخلفات علمی افزود: پیش نویس اولیه آیین نامه اجرایی قانون مقابله با تقلب و تخلفات علمی که ترجیح می‌دهم با نام "اخلاق پژوهشی" از آن یاد کنم قبلا توسط معاونت حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ما به آن بسنده نکردیم، اظهار کرد: به منظور تکمیل این آیین نامه حداقل 10 جلسه میان وزارت معاونت پژوهشی وزارت علوم با دانشگاه‌ها برگزار شده است ضمن آنکه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آیین نامه دقیق‌تر را آماده شده است.

برومند از برگزاری جلسه‌ای با وزارت بهداشت در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: در این جلسه این آیین نامه با برگزاری جلسه‌ی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش داریم تا نسخه دوم این آیین نامه را تدوین و به زودی به مجلس ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر پیش نویس وزارت علوم، پیش نویس آیین‌نامه اجرایی قانون مقابله با تقلبات و تخلفات علمی از سوی وزارت بهداشت تهیه شده است، گفت: با نماینده این وزارتخانه هم جلسه‌ای داشتیم و در حال تطابق دادن نظرات دو طرف در این زمینه هستیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به محتوای این آیین نامه ادامه داد: در این آیین نامه تلاش شده تا بیشتر به فرآیند پژوهش توجه شود از این رو تمرکز این آیین نامه حفظ کیفیت تحقیقات در فرآیند پژوهش حفظ شود و از آنجایی که در تدوین این آیین نامه خرد جمعی بوده است، نتایج خوبی داشته باشد.

204

کد خبر: 907684

وب گردی

وب گردی