تحویل 99 دستگاه خودروی آتش نشانی به دهیاری ها

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشورگفت : 99دستگاه خودروی آتش نشانی نیمه سنگین به دهیاری های دارای شرایط در سراسر کشور تحویل داده شد.

به گزارش ایسکانیوز سعیدرضا جندقیان گفت: به منظور افزایش ایمنی و تجهیز واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی دهیاری های کشور از محل وجوه بند 'و ' تبصره 6 قانون بودجه سال 1395 کشور واحد های آتش نشانی روستایی تجهیز شد.
وی ادامه داد: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در نظر دارد دوره های آموزشی حین خدمت تخصصی با بهره گیری از منابع قانونی و ظریفت های مراکز آموزشی در مشاغل عملیاتی آتش نشانی در روستاها برگزار کند .
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مقابله با حوادث و بحران های طبیعی و انسانی در روستاها را حایز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی ارتقاء یافته است.
جندقیان بابیان اینکه بخشی از جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند، افزود: روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند به همین دلیل وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دولت یازدهم ارتقاء یافته است.
وی اظهار کرد: مطابق مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی کشور، در خصوص ضوابط ایجاد پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی، هریک از این پایگاه‌ها 10 روستا را تحت پوشش قرار دهند.
وی گفت: در دولت یازدهم از محل اعتبارات بند ' ح' تبصره 9 سال 93 و 94 و همچنین اعتبارات بند ' و' تبصره 6 سال‌ 95 تحت پوشش قرار گرفتند.
جندقیان گفت : صرفه جویی‌های ناشی از ایجاد چنین مراکز خدمات نوینی در روستاهای کشور که می‌تواند انواع حوادث از جمله آتش‌سوزی، امداد جاده‌ای و حوادث غیر مترقبه را پوشش دهد، علاوه بر حفظ سرمایه‌های انسانی در حفظ سرمایه‌های طبیعی و محیطی و ایمن‌سازی فضاهای سکونتی و کاهش این خسارات نقش موثری خواهد داشت. چرا که میزان خسارات فعلی به دلیل عدم پوشش ایمنی و آتش‌نشانی در روستاهای کشور است .
وی اضافه کرد: باتوجه به ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در پیشبرد اهداف مدیریت بحران کشور و براساس وظایف قانونی مندرج در بندهای 30 و 39 ماده 10 اساسنامه تشکیلات وسازمان دهیاری‌ها مصوب در راستای حفظ ایمنی و اطفاء حریق، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برنامه‌ریزی انجام داده است که هرساله تعدادی از روستاهای واجد شرایط کشور تجهیز می‌شوند.
در زمان حاضر 21میلیون 366هزار و 914 روستایی در 61هزار و 724روستا در کشور زندگی می کنند که 43/28درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

ایرنا

700

کد خبر: 907764

وب گردی

وب گردی