تجربه موفق رتبه های برتر کنکور سراسری پس  از بازگشت به ایران

رتبه یک کنکور سراسری ریاضی فیزیک در سال 81 گفت: صنعت کاری نسبت به علم آکادمیک خیلی ارزشمندتر است که تجربه عملی در صنعت کشور مورد استقبال قرار می گیرد.

امیر حسام صلواتی، رتبه ی یک کنکور سراسری ریاضی فیزیک سال 81 در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: لیسانسم را در رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف گرفتم و در همان دانشگاه در رشته مخابرات سیستم در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شدم و برای مقطع دکتری به سوییس سفر کردم و در رشته کامپیوتر و مخابرات حوزه شبکه عصبی و یادگیری ماشین دکتری گرفتم.

او افزود: یک سال و نیم است که به ایران برگشتم و با دوتا از هم کلاسی های دوره ی لیسانسم شرکت استارتاپی تأسیس کردیم که در بازه های اینترنتی و تحلیل داده های ماشینی فعالیت می کنیم که این موضوعات فیلد جدیدی هستند و زمانی که در دوره ی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می کردم، یادگیری ماشین به صورت تخصصی مطرح نبود و بیشتر تخصصم را در دانشگاه سوییس کسب کردم.

رتبه یک کنکور سال 81 تصریح کرد: البته یادگیری ماشین الان در ایران جا افتاده است و در دانشگاه شریف جزو موضوعات روز محسوب می شود و از افرادی که تمایل دارند تقاضای همکاری داریم و از این موضوع استقبال می کنیم چون نیروی جوان و با انگیزه همه جا مورد نیاز است.

صلواتی با بیان اینکه بحث اینترنت اشیاء با تخصص دانشجویانی که مهندسی برق و کامپیوتر خواندند مرتبط است، خاطر نشان کرد: سایر رشته ها با توجه به کاربردهایی که فرامی گیرند در این حوزه وارد می شوند مثلا سازه های صنعتی و مهندسی عمران با توجه به نیازهای جامعه می توانند در حوزه اینترنت اشیا فعالیت کنند.

او گفت: برای ورود به بحث های تخصصی با وجود اینکه سواد آکادمیکی نیاز است اما مهم تر از آن، کاربردها و تجربیات عملی است البته نه به معنی آنکه فرد لزوما باید در صنعت کار کرده باشد بلکه نیاز است دانشجو، دانش خود را در یک فعالیت ملموس عملی استفاده کند که این کار می تواند از طریق چند پروژه دانشگاهی و کارآموزی صورت گیرد.

صلواتی ادامه داد: صنعت کاری نسبت به علم آکادمیک خیلی ارزشمندتر است که تجربه عملی در صنعت کشور مورد استقبال قرار می گیرد و مجموعه ی ما هم به دنبال افراد با تجربه و دانش پژوه است.

رتبه ی یک کنکور سراسری ریاضی فیزیک سال 81 افزود: طیف اینترنت اشیاء بسیار وسیع است و در خودروسازی و هواپیمایی بخش های تولید، طراحی و تحلیل سیستم مورد استفاده قرار می گیرد که پس از تولید و طراحی به تحلیل داده ها می رسیم که چگونه از داده های ورودی استفاده کنیم و بهینه ترین تحلیل برای خروجی داده ها چگونه است.

او به یکی از کاربردهای تحلیل سیستمی اشاره کرد و ادامه داد: در بحث سنسور ماشین اطلاعات مختلفی به دست می آید و نیاز است تحلیلی صورت گیرد که مصرف سوخت کمتر شود یا در بخش های ساختمانی مصرف انرژی پایین بیاید که علم اینترنت اشیا جنبه های مختلفی دارد و از زوایای مختلف می توان به آن پرداخت که آینده ی روشنی خواهد داشت.

202

کد خبر: 907835

برچسب‌ها