واکاوی حزب جمهوری اسلامی با حضور رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی

 ویژه برنامه «خشت زر» به مناسبت سالروز اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عبداله جاسبی رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، در ویژه برنامه «خشت زر» حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر عبداله جاسبی رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی درباره نقش حزب جمهوری اسلامی و مدیریت شهید بهشتی در تثبیت انقلاب سخنرانی می کنند.

همچنین جواد اطاعت استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی نیز به بحث وگفتگو در زمینه احزاب در ایران می پردازد.

حزب جمهوری اسلامی مهم ترین حزب در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که شماری از شخصیت های علمی، مذهبی و سیاسی ایران که درپیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و از یاران امام خمینی(ره) بودند این حزب را سال 1357تاسیس کردند.

حزب جمهوری اسلامی دارای اساسنامه ای مشتمل بر 44 ماده وپنج تبصره بود. انتقال تفکرات صحیح دینی، تحلیل های صحیح سیاسی به اعماق جامعه، تبیین انقلاب و تشریح چگونگی ایجاد یک نظام اسلامی، استمراربخشیدن شور مبارزه در میان مردم و حفظ وحدت آنان ، آموزش این مفاهیم به جوانان، تشویق جوانان به انضباط حزبی و آماده ساختن آنان برای حضور در عرصه های مختلف مدیریت کشور از عقاید حزب بود.

همچنین کمک به همه پرسی قانون اساسی، شرکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، مقابله با ضد انقلاب و شرکت در جبهه های جنگ، تاسیس کتابخانه و رسیدگی به مناطق محروم برخی از فعالیت های این خزب بود.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به خانه موزه شهید بهشتی به نشانی: خیابان دکترشریعتی، ابتدای خیابان ظفر ( دستگردی)، خیابان صبر، خیابان مطهری، کوچه شهید بهشتی، پلاک 12 مراجعه یا با شماره 22263500 تماس بگیرند.

501

کد خبر: 907954

وب گردی

وب گردی