اوج دوباره موج بارندگی در استان ها/ازتعطیلی مدارس تا لغو پروازها

براساس پیش بینی هواشناسی بارش باران وبرف تا روز دوشنبه در بیشتر استان های کشور ادامه دارد و علاوه بر بارش ها از صبح امروز به دلیل ایجاد مه در اکثر نقاط استان دید کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های ایسکانیوز، بارندگی که از روز گذشته در برخی استان های کشور شدت گرفته است به شکل باران است؛ در مناطق کوهستانی و سردسیر البرز، زاگرس و بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور بارش ها به شکل برف خواهد بود.

بارش برف و باران در برخی نقط منجر به تعطیلی مدارس و در بعضی استان ها باعث لغو پرواز ها شده است.

البرز/احتمال آبگرفتگی معابر شهری ،سیلاب رودخانه ها

اداره کل هواشناسی استان البرز از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد .

اداره کل هواشناسی البرز بارش متناوب باران ،گاهی برف ،همراه با رعد و برق و وزش باد شدید را تا سه شنبه این هفته در استان پیش بینی کرد .

در این مدت بویژه از ظهر فردا احتمال آبگرفتگی معابر شهری ،سیلاب رودخانه ها و مسیل ها و ریزش سنگ و رانش کوه ، و افت موقت دما برای عصر و شب فردا هم در استان پیش بینی شده است که ضروریست تمهیدات لازم در این زمینه در نظر گرفته شود .

سرپل‌ذهاب/وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر

بارندگی ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان سرپل ذهاب باعث مخاطراتی برای زلزله زدگان این شهرستان شد و تعطیلی مدارس این منطقه را نیز در پی داشت.

طی ۴۸ ساعت گذشته بارش سنگینی استان کرمانشاه را فرا گرفت که بیشترین نمود آن در شهرستان های غربی و ز لزله زده و همچنین منطقه اورامانات بود.

طبق اعلام قبلی هواشناسی این بارش ها سبب وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان و به ویژه مناطق زلزله زده شد و به چادرها و کانکس های زلزله زدگان نیز نفوذ کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز از تعطیلی مدارس نوبت عصر این شهرستان به علت تداوم بارش باران و آبگرفتگی کانکس های درس خبر داد.

اردبیل/بارش ها از امروز گسترش می یابد

همه محورهای مواصلاتی اردبیل به خصوص گردنه ها و محورهای کوهستانی مه آلود است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی از عصر دیروز به مناطق جنوبی استان اردبیل این سامانه امروز به دیگر مناطق استان گسترش خواهد یابد.

براین اساس اوج بارش ها فردا یکشنبه خواهد بود و دمای هوا کاهش یافته و بارش باران و برف به ویژه در گردنه ها و مناطق کوهستانی پیش بینی می شود.

براین اساس این سامانه بارشی قبل از ظهر روز دوشنبه از استان اردبیل خارج خواهد شد.

مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل هم اعلام کرد کلیه محورهای مواصلاتی استان به جز محور خلخال - پونل باز بوده و تردد جریان دارد.

براین اساس کلیه محورهای مواصلاتی استان مه آلود گزارش شده که سبب کاهش دید رانندگان می شود، از رانندگانی که قصد تردد از راههای ارتباطی استان اردبیل را دارند خواسته شده با سرعت رعایت قوانین و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

زنجان/لغزندگی همه محورهای مواصلاتی

بارش باران و برف موجب لغزندگی همه محورهای مواصلاتی استان زنجان شده است .

سرهنگ شیرمحمدی ، رییس پلیس راه استان گفت: تردد در محورهای زنجان زنجان – طارم ، زنجان – تهم – چورزق ، دندی – تخت سلیمان ، ابهر- خدابنده کاملا لغزنده است و تردد رانندگان فقط با زنجیر چرخ صورت می گیرد .

وی افزود: رانندگات تاحد امکان ازسفرهای غیرضرور خودداری کنند .

کردستان

براساس پیش بینی هواشناسی کردستان بارش باران وبرف تا روز دوشنبه در این استان ادامه دارد و علاوه بر بارش ها از صبح امروز به دلیل ایجاد مه در اکثر نقاط استان دید کاهش یافته است.

سیستم بارشی که از ظهر روز گذشته وارد استان کردستان شد منجر به بارش باران و برف در تمام استان شده است و هم اکنون هم بارش ها ادامه دارد.

براساس پیش بینی هواشناسی استان بارش ها تا ظهر روز دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و اوج فعالیت این سامانه بارشی هم در ظهر امروز شنبه تا تا ظهر فردا یکشنبه است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان در گفت وگو با خبرنگارمهر به میزان بارش باران وبرف از روز گذشته تاکنون دراستان اشاره کرد و گفت: در ایستگاه هواشناسی فرودگاه سنندج ۳۷ میلی متر باران، در ایستگاه های هواشناسی سقز ۱۸، قروه ۳۰، مریوان ۵۹، بیجار ۳۰، زرینه ۱۹ و بانه ۲۵ میلی متر باران ثبت شده است.

علی پناهی ادامه داد: میزان باران ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی کامیاران ۶۰ میلی متر، هزارکانیان ۲۲، سروآباد ۴۰، دهگلان ۲۹، سلین ۷۷، دیواندره ۴۱، بابارشانی ۲۷، بهارستان ۹ و گل تپه ۱۳، قاملو ۳۴، حاجی ممدان ۲۱، یاسوکند ۷ و سراب شهرک هم ۲۶ میلی متر بوده است.

وی عنوان کرد: ارتفاع برف هم در بیجار ۱۲ سانتی متر، زرینه ۱۸ و هزارکانیان هم ۱۵ سانتی متر گزارش شده است.

وی از کاهش دید در اکثر شهرهای استان خبرداد و اظهارداشت: دید در سقز به ۶ کیلومتر، سنندج ۶، بیجار ۵۰۰ متر، زرینه ۲ کیلومتر، مریوان ۳ کیلومتر، قروه ۳ کیلومتر، بانه ۲۵۰۰ متر، هزارکانیان ۵۰۰ متر رسیده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان بیان کرد: حداقل دمای استان هم مربوط به بهارستان، زرینه و بیجار با یک درجه سانتی گراد زیرصفر و حداکثر دما هم سلین با ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر است.

پناهی عنوان کرد: پیش بینی می شود این سامانه بارشی تا ظهر روز دوشنبه ادامه داشته باشد و علاوه بر آن شاهد وزش باد هم به ویژه در نیمه جنوبی استان در این چند روز خواهیم بود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هم اکنون شاهد بارش شدید باران در تمام مسیرهای ارتباطی استان هستیم، گفت: شب گذشته در مسیرهای دیواندره –سقز، قروه-همدان و سروآباد-اورامان بارش برف داشتیم.

محمد راشد مدرس گرجی با بیان اینکه در حال حاضر مه شدید در جاده های استان وجود دارد که منجر به کاهش دید شده است، بیان کرد: مردم درچنین شرایطی سعی کنند از تردد غیرضروری خود داری کنند.

وی عنوان کرد: شب گذشته دو مورد ریزش کوه در مسیرهای سنندج-دهگلان و سنندج- مریوان گزارش شد که به سرعت توسط نیروهای راهداری پاکسازی شد.

به دلیل بارش برف تمامی مدارس نوبت صبح و بعد از ظهر امروز شنبه شهر و روستاهای شهرستان بیجار و منطقه کرانی تعطیل شد.

ایلام

بارش شدید باران در نقاط مختلف استان ایلام باعث سیلابی شدن معابر شده است، همچنین پرواز صبح امروز ایلام-تهران در فرودگاه ایلام نیز لغو شد.

بارش شدید باران از روز گذشته در استان ایلام آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد که باعث سیلابی شدن معابر شهرهای مختلف استان شده است.

پرواز شماره ۸۴۱ شرکت هواپیمایی آسمان ایلام-تهران به علت نامساعد بودن شرایط جوی فرودگاه شهدای ایلام لغو شد.

تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها به صورت روان و مشکلی در این جهت نداریم.

وی افزود: لیکن در شرایط رانندگی بایستی رانندگان با توجه به این که شرایط کاملا متفاوت است سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار دهند.

سرهنگ همتی زاده اضافه کرد: در مواقع مه گرفتگی تمامی چراغ های خودروی خود را روشن کنند، فاصله طولی و جانبی و نیز سرعت مطمئنه را به منظور پیشگیری از تصادفات مدنظر خود قرار دهند همچنین از سلامت برف پاکن، چراغ ها و بخاری خودروی خود و همه مسائلی که در زمان بارندگی به کار می آید اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام تصریح کرد: هیچ گونه موتورسیکلت سواری در جاده ها تردد نداشته باشد و با توجه به این که ما در بهمن ماه ۹۶ حدود ۴۶ درصد از تصادفات را به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده لذا از همه رانندگان درخواست داریم سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار دهند.

مازندران/جاده های بارانی و لغزنده

جاده‌ های هراز و کندوان امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه بارانی و لغزنده است.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه در حال حاضر جاده های هراز و کندوان و محدوده گدوک امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه بارانی و لغزنده است، گفت: جاده کندوان از امشب بسته می‌شود و این محدودیت از ساعت ۲۱:۳۰ تا پنج بامداد روز‌های شنبه، یک‌شنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته به جز ایام تعطیل اعمال می‌ شود.

وی اشاره به باز بودن همه جاده های مازندران، افزود: ترافیک به صورت عادی و روان گزارش شده است.

سرهنگ قدمی از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه رفت و آمد کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند

رئیس پلیس راه مازندران گفت: تلفن مرکز کنترل پلیس راه مازندران با شماره‌ های ۲۱۸۲۹۳۴ و ۲۱۸۲۹۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه‌ های مازندران است.

قزوین/بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از بارش برف و باران در گردنه ها و آزادراه های استان خبر داد .

جواد حق لطفی گفت :هم اکنون در گردنه آوج در محور قزوین-همدان ،گردنه طالقان در محور قزوین - آبیک و گردنه‌های قسطین لار و بهرام آباد قزوین - الموت به صورت خفیف برف می‌بارد.

حق لطفی افزود : بارش در سایر محورها به صورت باران است .

وی اضافه کرد : تردد در این محور‌ها عادی و روان است و راهداران آماده باش هستند .

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان از رانندگان خواست زنجیر چرخ به همراه داشته باشند .

اخطاریه جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان

اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص وزش بادهای شدید در این استان اخطاریه جوی صادر کرد.

بر اساس این اخطاریه دوشنبه و سه شنبه این هفته وزش باد در سیستان و بلوچستان به 80 و گاهی بیش از 80 کیلومتر برساعت می رسد.
وزش باد شدید همراه با گردو خاک در زاهدان و دیگر نواحی مرکزی و جنوب شرق استان موجب اختلال در محورهای زاهدان – بم، ایرانشهر – بم و زاهدان به نهبندان و زابل خواهد شد.
طی این مدت در شمال استان نیز گردوغبار موجب کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا می شود.
هواشناسی استان از شهروندان خواسته است آمادگی لازم را برای جلوگیری از خسارات های احتمالی داشته باشند .

کد خبر: 907985

وب گردی

وب گردی