با جدی گرفتن مبحث نظارت، خدمت ناایمن به مردم ارائه نخواهد شد

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مهمترین کار در حوزه بهداشت و درمان آگاهی مردم از حق قانونی خودشان است، گفت: چنانچه مردم با حق قانونی خود آشنا شوند، بزرگ ترین نظارت اتفاق می افتد و می تواند باعث نهادینه شدن نظارت در جامعه و امنیت در سلامت می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر قاسم جان بابایی در همایش سراسری مدیران و روسای اداره های نظارت بر درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور و روسای شعب تعزیرات سراسر کشور گفت: آنچه که در وزارت بهداشت به دنبال آن هستیم، دفاع و صیانت از حقوق بیمار است.

وی افرود: وزارت بهداشت بیش از اینکه مجری خدمت باشد، نقش سیاست گذاری در خدمت و نظارت بر انجام خدمت را برعهده دارد، ممکن است در کشورهای مختلف اجرای خدمت را حتی سازمان ها و تشکل های دیگر هم انجام دهد، اما وزارت بهداشت نقش سیاست گذاری و نظارت بر اجرای آن سیاست ها را دارد، بنابراین مهم ترین هدف ما در حوزه درمان، نظارت است.

دکتر جان بابایی ادامه داد: اصل خدمت به مردم از نظر سازمان بهداشت جهانی، ارائه خدمات ایمن، در دسترس و ارزان به مردم است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه با جدی گرفتن مبحث نظارت، خدمت نا ایمن به مردم ارائه نخواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کلان برنامه تحول نظام سلامت، دسترسی مردم به خدمات ایمن است، این بدان معناست که اصل نظارت در طرح تحول سلامت نهفته است.

دکتر جان بابایی ادامه داد: مهم ترین وطیفه ما این است که از فعالیت مراکز غیر استاندارد و افراد متخلف جلوگیری کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی دیگر از چالش ها، مشاهده برخی تبلیغات غیرمجاز و بی اساس در سطح شهر و فضای مجازی است که خدمتی را تبلیغ می کنند و این تبلیغات در واقع سلامت مردم را نشانه می گیرد، زیرا نمی توان از ایمن بودن خدمت و افرادی که آن خدمات را ارائه می دهند، مطمئن بود.

وی با بیان اینکه مهمترین کار در حوزه بهداشت و درمان آگاهی مردم از حق قانونی خودشان است، گفت: چنانچه مردم با حق قانونی خود آشنا شوند، بزرگ ترین نظارت اتفاق می افتد و می تواند باعث نهادینه شدن نظارت در جامعه و امنیت در سلامت می شود.

دکتر جان بابایی گفت: یکی از نعمت های ما بعد از انقلاب اسلامی، افزایش تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزشی بوده که به افزایش سطح تحصیلات مردم و هوشیاری آنها انجامیده است و لذا آگاهی بیشتر مردم به تقویت نقش نظارتی آنها در جامعه کمک می کند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اصل کار ما این است که پیشگیری و آگاهی اتفاق بیفتد و هدف ما این است خدمات ایمن را در کنار خدمات ارزان که ارمغان طرح تحول سلامت است به مردم ارائه دهیم و با محکم برداشتن گام های نظارت، از رخداد اتفاقات ناخواسته پیشگیری کنیم.

701

کد خبر: 908040

وب گردی

وب گردی