هدف از رفراندوم مشغول سازی افکار عمومی به سوژه های غیر اصلی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص مطرح شدن بحث رفراندوم از سوی روحانی گفت: به علت این که کشور درگیر معضلات متعددی است و روحانی نتوانسته کاری برای آن انجام دهد دنبال این است که افکار عمومی را به سوژه غیر اصلی مشغول کنند.

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص گفت و گوی ملی از سوی برخی جریانات سیاسی گفت: اصل گفت و گوی ملی اگر با هدف انسجام ملی و وحدت بین مردم باشد یک خواسته دیرین امام خمینی و مقام معظم رهبری است که اجازه ندیم خرده سلایق مانع همکاری ملت در برابر دشمن باشد.

وی با اشاره به شعار سال 86 که اتحاد ملی و انسجام اسلامی بود اظهار داشت: اتحاد ملی و انسجام اسلامی یک خواست اساسی برای تحقق آرمان شهدا و اهداف نظام اسلامی است.در منشور برادری طی موارد مختلفی امام خمینی (ره) توصیه های مکرر به این موضوع داشتند.

اسلامی در خصوص آدابی که باید برای یک گفت و گو وجود داشته باشد ابراز کرد: باید آداب گفت و گو رعایت شود بخشی از این موضوع به این بر می گردد چارچوب های اولیه ای که تحت آن گفت و گو ها شکل می گیرد پذیرفته شده باشد.

مدیر مسئول هفته نامه شما ادامه داد: طبیعتا اگر برای منافع ملی بخواهد گفت و گویی صورت بگیرد پیش شرط آن پذیرش قانون اساسی است که با رأی اکثریت ملت به تصویب رسیده و سند بالا دستی همه گفت وگوها باید باشد.

وی در این خصوص تصریح کرد: قانون اساسی نکاتی را ذکر کرده که از جمله آن ها فصل الخطاب بودن رهبری است به عنوان امام امت است، این تعبیر در قانون اساسی قید شده است، بسیاری از دوستانی که ژست قانون گرایی می گیرند و از آن طریق می خواهند با اصول اصلی انقلاب مقابله کنند این را به فراموشی می سپارند.

اسلامی ادامه داد: در متن قانون اساسی لغت ولایت مطلقه فقیه در اصل 57 ذکر شده است که همه قوا باید ذیل ولایت مطلقه امر و امامت امت قوانین دیگر را انجام بدهند.

مدیر مسئول هفته نامه شما با اشاره به سخنان روحانی در 22 بهمن اظهار داشت: شاهد این هستیم که برخی با مواضع و رفتارهای خود تلاش می کنند ولایت فقیه را یکی از بخش های کشور و نه فصل الخطاب و هدایتگر امت تلقی کنند.

وی در خصوص مطرح شدن رفراندوم از سوی رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن گفت: در سخنان 22 بهمن رئیس جمهور یک جای خالی بزرگ مشهود بود و آن هم عدم ارجاع به ولایت فقیه است.

اسلامی در خصوص رفراندوم بیان کرد: همه پرسی طبق قانون اساسی ساز وکار مشخصی دارد. دو سوم نمایندگان مجلس باید رأی بدهند در آنجا به آراءعمومی مراجعه کنند شورای نگهبان آن را بررسی کند و سپس برای مسائل مهم اعمال قوه مقننه را از این مسیر طی کرد یعنی آنچه که قانون بر آن تصریح دارد موضوع اعمال قوه مقننه است نه سیاست گذاری.

مدیر مسئول هفته نامه شما ادامه داد: در این موضوع قانون اساسی در چندین بخش آن، مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار داده است و اگر اختلافی از لحاظ سیاست گذاری باشد طبعا راه حل آن رجوع به این فصل الخطاب است.

وی با اشاره به افرادی که در فتنه 88 رفتاری از خود نشان دادند که استاد بالا دستی نقض شد گفت: لازمه گفت و گوی با آن ها اعمال پایبندی به سند بالادستی و چارچوب های آن است از جمله در فتنه 88 ما شاد جرایم بزرگی بودیم که علیه جمهوریت نظام روی داد. کسانی که طراح مجری و هدایتگر این فتنه بودند باید اعلام پشیمانی کنند تا بعد بشود با آن ها باب گفت و گو را باز کرد.

اسلامی در ادامه تأکید کرد: از جمله موارد دیگری که در موضوع گفت و گو ضروری است وفاداری دو طرف گفت و گو به پاسخگویی است.

مدیر مسئول هفته نامه شما در خصوص این که رئیس جمهور چه نیتی از مطرح کردن بحث رفراندوم در 22 بهمن داشته است اظهار داشت: ما نمی توانیم ذهن خوانی کنیم که روحانی قطعا مقصودش چیست اما از رفتار رئیس جمهور گمانه هایی را می توان مطرح کرد.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث رفراندوم از سوی روحانی در تاریخ 14 دی ماه 1393 ابراز کرد: آن مقطع زمانی بودکه مذاکرات به چالش های جدی رسیده بود و بحث تمدید یا عدم تمدید مذاکرات مطرح بود و روحانی گمان می کرد راه حل این موضوع این است که با فشار افکار عمومی کار خودش را پیش ببرد.

اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان فصل الخطاب اجازه مذاکره را به دولت داد و دست آن ها را در خیلی موارد باز گذاشتند و تنها چارچوب های کلانی را مطرح کردند که متاسفانه خیلی از شروط ایشان از سوی مذاکره کنند گان رعایت نشد .

مدیر مسئول هفته نامه شما در با اشاره به تعبیر روحانی از برداشته شدن تحریم ها در همان روز اجرای برجام گفت: از همان روز اجرا به بعد شاهد مشکلاتی بودیم که بعد از به نتیجه رسیدن برجام شاهد نقض مکرر آن از سوی آمریکایی ها هستیم که رئیس بانک مرکزی ما تعبیر تقریبا هیچ برای برجام به کار بردند.

وی افزود: نه تنها مشکلات اقتصادی ما رفع نشد بلکه تورم جدی و کاهش قدرت پول را دیدیم برخلاف تصور روحانی برجام فایده ای نداشت.

اسلامی با در نظر داشتن برجام تصریح کرد: روحانی بدون همه پرسی مسیری که می خواست هموار شد و نتیجه نگرفت.

مدیر مسئل هفته نامه شما با اشاره به دوباره مطرح شدن بحث رفراندوم از سوی روحانی اظهار داشت: تکرار مکرر آن در شرایطی که برجام تصویب شده و موضوع مشابهی وجود ندارد به نظر می رسد ازدوحالت خارج نیست حالت اول به علت این که کشور درگیر معضلات متعددی است و روحانی نتوانسته کاری برای آن انجام دهد دنبال این است که افکار عمومی را به سوژه غیر اصلی مشغول کنند .

وی تصریح کرد: در نوع دوم این که بحث برجام دو و سه امید دارند از طریق همه پرسی مطرح کنند که با چنین حرف هایی زمینه سازی برای برجام های بعدی انجام می گیرد.

303

کد خبر: 908079

وب گردی

وب گردی