کشف ۴۲۰ میلیون ریال کالای قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف کالای قاچاق به ارزش ۴۲۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ "حسین براری " عنوان کرد: ماموران در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق و کسب خبری مبنی براینکه چند خودرو در امر جابجایی کالای قاچاق فعالیت دارند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران انتظامی شهرستان موفق شدند، ۲ دستگاه خودرو که حامل بار قاچاق بودند را توقیف و پس از بازرسی از آنها یک هزار و ۹۳۱ دستگاه انواع لوازم خانگی و ۷۸۰ دست پوشاک البسه زنانه قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه ۲ متهم در این رابطه دستگیر شده اند، گفت: متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و بار مکشوفه که بنا بر اظهارات کارشناسان ۴۲۰ میلیون ریال ارزش دارد، به ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی افزود: همواره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای شعار سال و حمایت از تولیدات داخلی با جدیت توسط انتظامی این شهرستان پیگیری می شود.

هوشیاری سربازان مانع از آتش سوزی در بانک ملی هرسین شد

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: هوشیاری سربازان وظیفه در شهرستان هرسین مانع از از بروز حریق گسترده در بانک ملی این شهرستان شد.

سرهنگ "همتعلی شکری" اظهارداشت: شب گذشته مامورین پاس پیاده شب در حین گشت زنی و سرکشی از طلا فروش ها و بانک های سطح حوزه متوجه می شوند که داخل بانک ملی شهرستان اتش گرفته و درحال گسترش و سرایت است.

وی افزود: سربازان وظیفه بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ انعکاس می دهند و سپس عوامل آتش نشانی نیز با حضور سریع در محل، آتش را اطفا و مهار می کنند.

این مقام انتظامی علت آتش سوزی نیز اتصال سیم های برق موتور خانه بوده است، افزود: در این حادثه با هوشیاری ماموران انتظامی و سرعت عمل عوامل آتش نشان از بروز یک حادثه و وارد آمدن خسارت به بیت المال جلوگیری شد.

مردم برای تولید امنیت در کنار ناجا باشند

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه از مردم خواست در تولید امنیت به عنوان ارزشمند ترین کالای هر جامعه در کنار فرزندان خود در ناجا باشند.

سرهنگ "بهروز فخری" ضمن تشریح سیاست جنایی به عنوان یک راهبرد روش مند علیه بزه و انحراف؛ سیاست جنایی مشارکتی را به عنوان یک مدل دموکرتیک در این عرصه، اعطا کننده ی نقش و جایگاه به مردم در پاسخ دهی به ناهنجاری ها و حتی گاها جرایم دانست.

وی ادامه داد: رویکرد جدید قانون گذار در جمهوری اسلامی ایران نیز به این سمت و سوست؛ به گونه ای که برای مثال به موجب تبصره یک ۱ ماده ۴۵ ق آ د ک ۹۲ در جرایم بند الف تا ت ماده ی ۳۰۲ این قانون، چنانچه جرم مشهود باشد عموم مردم داری کلیه اختیارات پلیس اعم از دستگیری و توقیف مجرم تا حضور ضابطان دادگستری هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: البته بر پایه تعالیمی چون امر به معروف و نهی از منکر و آیین های ریش سفیدی و خون بس، کشور ایران اسلامی از پیشینه ی غنی در این عرصه برخوردار است.

سرهنگ فخری از عموم مردم شهرستان خواست تا با تکیه بر این پیشینه و اختیارات قانونی اعطایی ضمن پاسخ گویی قانونمند به ناهنجاری و انحرافات با گزارشات شبانه روزی خود به مرکز فوریت های ۱۱۰، زمینه ی پیشگیری و کشف جرایم را فراهم و از اجتماع امن تر برخوردار شوند.

مرگ عابر پیاده در تصادف با خودرو پراید

رئیس پلیس راهور استان از مرگ یک عابر پیاده در تصادف با خودرو پراید در ورودی شهر کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ فضل الله شیری در این رابطه گفت: روز گذشته یک دستگاه خودرو پراید در ورودی شرقی شهر کرمانشاه مقابل شهرک هوانیروز با یک عابر پیاده برخورد کرد که در این تصادف عابر پیاده در دم جان باخت.

وی با اشاره به آمار بالای وقوع تصادفات بخصوص عابران پیاده در بزرگراه های شهر کرمانشاه، گفت: در بزرگراه های کرمانشاه به ویژه بزرگ راه امام خمینی(ره)، نبود پل‌های عابر پیاده به تعداد کافی و نرده‌کشی کامل طول مسیر، سبب وقوع تصادفات و برخورد خودروهای عبوری با عابران پیاده می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان ضمن اشاره به سهم ۵۹ درصدی عابران پیاده از تصادفات فوتی استان اظهارداشت: مشکل دیگر بزرگراه‌های غربی و شرقی شهر کرمانشاه پیچ‌های تند و نامناسب است که در برخی مواقع زمینه تصادف را فراهم می کنند.

شیری افزود: اصلاحات هندسی در برخی زیر ساخت های شهری و رفع نواقص معابر شهری تاثیر بسزایی در کاهش کشته های تصادفات در معابر شهری دارد، از این رو امیدواریم مدیران شهری به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

تقدیر نماینده کرمانشاه از فرمانده انتظامی استان

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با صدور لوحی از زحمات فرمانده انتظامی این استان در زلزله اخیر قدردانی کرد.

"عبدالرضا مصری "در لوحی که خطاب به سردار "حسین اشتری" فرمانده ناجا صادر کرده است، از زحمات پرسنل ناجا و سردار "منوچهر امان اللهی" فرمانده انتظامی استان در خدماتدهی به مردم زلزله زده کرمانشاه تقدیر و تشکر کرد.

در متن این لوح آمده است: بر خود لازم می دانم مراتب تقدیر و تشکر خود را به واسطه اهتمام و تلاش شبانه روزی ارزشمند، بی وقفه و موثر همکاران مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به ویژه فرماندهی محترم انتظامی استان کرمانشاه سردار "منوچهر امان اللهی" را در عرصه خدمت و کمک به زلزله زدگان شریف و عزیز اعلام کنم.

دستگیری ۲ نفر زورگیر کیف قاپ

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری ۲ نفر زورگیر که اقدام به کیف قاپی درسطح شهرستان کرده بودند خبر داد.

سرهنگ "حسین براری" در این رابطه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو پراید اقدام به زورگیری و کیف قاپی در سطح شهرستان کرمانشاه می کند، توقیف خودرو و دستگیری عوامل زورگیر در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در نهایت ماموران کلانتری ۲۲ ظفر خودرو مذکور را در بلوار گلها مشاهده کردند و پس از تعقیب و گریز و استفاده از موانع بازدارنده خودرو را متوقف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، گفت: متهمان در بازجویی اولیه در کلانتری علاوه بر زورگیری به ۲ فقره سرقت منزل و ۵ فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان کرمانشاه اعتراف کردند.

سرهنگ براری افزود: در بازرسی از خودرو متهم تعدادی کیف زنانه و گوشی که توسط متهمان زورگیری شده بود، کشف شد.

وی تاکید کرد: پلیس با تمام توان با کسانی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت و امنیت عمومی را مختل کنند برخورد خواهد کرد.

901

کد خبر: 908130

وب گردی

وب گردی