استاندار ایلام: نخبگان شاهد و ایثارگر طرح های اشتغال زایی ارائه دهند

استاندار ایلام گفت: انتظار من از نخبگان شاهد و ایثارگر این است که طرح های اشتغال زایی در استان ارائه دهند.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه نخبگان شاهد و ایثارگر افزود: استان ایلام ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی دارد که باید برای فعال نمودن این ظرفیت ها در سطح ملی پیگیری های لازم را صورت داد و از طریق رایزنی با مسئولین کشوری برای جذب اعتبارات اقدام کنیم.

وی با تأکید بر برگزاری کنگره بزرگ شهدای ایلام خاطر نشان کرد: شهدا و ایثارگران نظام اسلامی را بیمه کرده اند و در جنگ تحمیلی علیرغم خواسته های دشمن، کشور و نظام نه تنها تضعیف نشد بلکه به اقتدار رسید و استان ایلام با نقش زیادی که در دفاع مقدس داشته زمینه های زیادی در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد که باید در این زمینه فعالیت ها را افزایش داد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به معضل بیکاری در استان تصریح کرد: فرزندان ایثارگران و جانبازان و خانواده های شهدا صرفا به دنبال کار در بخش دولتی نباشند و توجه به خوداشتغالی و فعالیت در بخش خصوصی را نیز مدنظر قرار دهند چرا که فعالیت در این بخش علاوه بر خود اشتغالی، کسب منافع اقتصادی می تواند ضامن اشتغال زایی دیگران نیز باشد و از مدیران مربطه می خواهم تلاش کنند که فرزندان شاهد و ایثارگر با ارائه طرح های اشتغال زایی در بخش خصوصی مشغول شوند.

استاندار ایلام همچنین از مسئولین خواست ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در استان را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی اضافه کرد: مدیران باید دغدغه مشکلات مردم از جمله ایثار گران را داشته باشند و باید بتوانند مدیران کشوری را برای کمک به استان به تحرک وادارند.

وی همچنین بر برگزاری جلسه شورای نخبگان شاهد و ایثارگر در هر دو ماه یکبار تأکید کرد.

901/900

کد خبر: 908135

وب گردی

وب گردی