ادای احترام دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده شهید دانشجوی آتش‌نشان و شهدای کشتی سانچی

نشست تخصصی «ایمنی در برابر سوانح؛ مسیری که پیموده ایم» به همت گروه مدیریت سوانح طبیعی سیل و زلزله و گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی واحد تهران شمال و به مناسبت بزرگداشت شهید امیرحسین داداشی آتش‌نشان جانباخته در حادثه پلاسکو و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده با حضور خانواده شهید داداشی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی محمد صفانیا رئیس واحد تهران شمال در این نشست با تکریم خانواده شهید داداشی شهدای سانحه کشتی سانچی و خانواده‌های عزادار به ساحت همه شهدای پاکباز میهن اسلامی و شهدای مدافع حرم ادای احترام و علو درجات آنها را از درگاه احدیت مسألت کرد و از خانواده شهید امیر حسین داداشی و مهمانان ویژه با اهدای لوحی قدردانی کرد.

سید مجتبی حسینی مدیر گروه مدیریت در سوانح طبیعی و گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی نیز با تاکید بر اهمیت توجه جامعه دانشگاهی به امر سوانح طبیعی به ارزیابی زیرساختهای درمانی در برابر سوانح طبیعی پرداخت.

حسینی اضافه کرد: «از چهل و یک نوع حادثه طبیعی شناخته شده در جهان، امکان وقوع سی و یک نوع آن در ایران وجود دارد که علاوه بر سیل و زلزله که سهم زیادی از حوادث را به خود اختصاص داده، حوادث انسان‌ساز نیز در این میان سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده و خسارات زیادی را به کشور وارد می‌سازد.»

وی با ارائه آماری از تعداد دانشجویان فعال و فارغ التحصیل در رشته مدیریت در سوانح طبیعی این واحد گفت: «دانشگاه آزاد تهران شمال از سال 1393 اقدام به پذیرش دانشجو در این رشته کرده و واحد تهران شمال این افتخار را دارد که به عنوان تنها واحد دانشگاه آزاد اسلامی در بین بیش از 300 واحد دانشگاهی به آموزش و تربیت دانشجویان این رشته در مقطع ارشد بپردازد و این موضوع مسئولیت ما را با توجه به بروز حوادث در کشور، بسیار سخت و مهم می‌کند.»

مدیر گروه مدیریت در سوانح طبیعی و گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی بروز آتش سوزی در ساختمان پلاسکو را اتفاقی ناگوار و تأسف برانگیز دانست که باعث درگذشت تعدادی از آتش نشانان شد که در میان این عزیزان امیرحسین داداشی از دانشجویان رشته مدیریت در سوانح طبیعی دانشگاه آزاد تهران شمال هم حضور داشت.

دکتر محمدرضا سقراط پژوهشگر حوزه ایمنی نیز دومین سخنران این نشست بود به بررسی زمین لرزه‌های اخیر در ایران و چالش‌های پیش رو در مواجهه مهندسی با آنها پرداخت.

سقراط علاوه بر پاسخگویی به سؤالات و ابهامات جامعه در باب زمین لرزه توجه حضار را به تکراری بودن سلسله رخدادها و آسیب‌های پس از زلزله منجیل تاکنون جلب کرد.

دکتر سالار آرین مقدم سومین سخنران همایش نیز با آسیب شناسی سه دهه مواجهه با سوانح در کشور به بیان کاستی‌ها، بیم‌ها و امیدها در مسیر بهبود ایمنی کشور در برابر سوانح پرداخت و با طرح شانزده سؤال مشکلات و موانع این مسیر را بررسی کرد.

پروفسور محمود حسینی دانشیار پژوهشکده زلزله هم با بیان آخرین دستاوردهای مهندسی در زمینه ساخت و ساز تاب آور در کلانشهرها پرداخت و با ذکر مثال‌هایی از ضرورت توجه به وقوع آتش سوزی پس از زلزله و تاب آوری شریانهای حیاتی در سوانح طبیعی سخن گفت.

در پایان این نشست تخصصی، پرسش و پاسخ با حضور مهندس حسام‌الدین نراقی رئیس هیات مدیره انجمن امداد ایرانیان و مهندس فریبرز نباتی کارشناس آواربرداری جمعیت هلال اهمر برگزار و به ترتیب درباره افق‌های پیش رو مواجهه با سوانح در کشور و آسیب شناسی روند آواربرداری فاجعه پلاسکو با ارائه راهکارهای مطلوب به بیان دیدگاه‌های تخصصی نیز پرداخته شد.

در این مراسم که دکتر رضائی رئیس دانشکده مدیریت، مهندس افشاری معاون سازمان آتشنشانی شهر تهران و تنی چند از مدیران ارشد سازمان هلال احمر نیز حضور داشتند، محمود داداشی پدر شهید آتشنشان و مهندس غلامی نسب از فرماندهان ارشد سازمان آتشنشانی به بیان خاطرات خود از سال‌ها همراهی و آموزش تخصصی این شهید آتش‌نشان پرداختند.

لزوم پایش علمی و مستمر روند اقدامات صورت گرفته در کشور در زمینه مواجهه با سوانح ازسوی این واحد دانشگاهی با توجه به سطح حمایتها و علاقه‌مندی مدیران ارشد این نهاد دانشگاهی به عنوان بیانیه پایانی این مراسم مورد تاکید حاضرین قرار گرفت.

کد خبر: 908139

وب گردی

وب گردی