پشت پرده مجاز شدن بازی ورق در عربستان

شب گذشته رسانه های سعودی در خبری غافلگیرکننده از مجاز شدن بازی ورق در عربستان خبر دادند و در اقدامی فراتر، از برگزاری مسابقاتی با جوایز 270 هزار دلاری پرده برداشتند.

به گزارش ایسکانیوز، هیات ورزش عربستان اعلام کرد در ریاض مسابقات بازی ورق برگزار می کند که جایزه آن یک میلیون ریال (270 هزار دلار) است. برخی این مسابقات را مصداق قمار و شرعا حرام دانستند.

از سوی دیگر، بسیاری از سعودی ها در پی انتشار این خبر که تحت عنوان «مسابقات قهرمانی ورق پادشاهی سعودی» اعلام شده، شروع به تمسخر مقامات سعودی کردند.

به گزارش الجزیره آنها در واکنش های خود از این حد تصمیمات سخیف ابراز شگفتی کرده و عنوان داشتند که مسئولان دچار چه میزان انحطاط فکری شده اند که به چنین تصمیم سبک و بی ارزشی رسیده اند.

بنابراین گزارش، جایزه نفر اول این مسابقات نیم میلیون ریال، نفر دوم 250 هزار ریال، نفر سوم 150 هزار ریال و نفر چهارم 100 هزار ریال است.

این مسابقات قرار است از چهارم تا هشتم آوریل آینده تحت نظارت اتحادیه ورزشی دیجیتالی و فکری عربستان برگزار شود.

بسیاری از انتقادات در این زمینه از سوی جوانان سعودی عنوان شده و آنها تاکید کرده اند چگونه است که یک بازی که تنها برای تفریحات درون خانه میان دوستان انجام می شود در سطح قهرمانی آن هم در عربستان برگزار شود.

همچنین بسیاری از منتقدان این اقدام را فتح بابی برای آزاد شدن قمار در عربستان دانستند و انتقادات شدیدی را علیه مقامات این کشور مطرح کردند.

نکته مهم در انتقادات این بود که برخی از منتقدان دست روی اصل مطلب نهاده و تاکید کردند: «عربستان پس از شکست در همه عرصه های سیاسی و نظامی تصمیم گرفته که حداقل در یک پرونده نامی برای خود دست و پا کند، به همین دلیل اقدامات ناهنجار و تعجب برانگیز این چنینی را در دستور کار قرار داده است ».

کد خبر: 908228

وب گردی

وب گردی