دیدار با مراجع عظام پیرامون موضوعات خانواده/ تشکیل کارگروه های نظارت و سیاستگذاری در فراکسیون 

دومین جلسه هیات رییسه فراکسیون خانواده تشکیل شد . 

به گزارش ایسکانیوز، دومین جلسه هیات رییسه فراکسیون خانواده تشکیل شد . در این نشست پروانه مافی ریاست فراکسیون خانواده با ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده طی یکماه اخیر گفت : کارگروه مطالعاتی فراکسیون تشکیل شده و طبق الویت های ارایه شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس مذاکرات لازم با آن مرکز صورت گرفته و مقرر گردیده تا طی تفاهم نامه سه جانبه پژوهش هایی در حوزه خانواده انجام شود که می تواند اساسی برای حوزه قانون گذاری و سیاست گذاری گردد.
وی با اشاره به تشکیل ساختار فراکسیون گفت : علاوه بر کارگروه مطالعاتی ،کارگروه نظارت با هدف رصد و پایش میزان تحقق قوانین و مصوبات در این حوزه و کارگروه سیاست گذاری با رویکرد تقویت ارتباط بدن دانشگاهی در حوزه سیاست گذاری خانواده تشکیل شده اند.
مافی همچنین با اشاره به دیدار فراکسیون با حسن خمینی از دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس خبر داد و گفت : انشالله در دیدار با ریاست مجلس گزارشی از اقدامات ارایه و نقطه نظرات ایشان را دریافت می کنیم .
وی در این نشست با اشاره به اهمیت تعامل با سایر کمیسیون های مجلس گفت : یکی از مسایل اصلی در حوزه خانواده مسایل حقوقی است و لذا در نشستی با هیات رییسه کمیسیون موارد را طرح و به برنامه عمل مشترک می رسیم .
سهیلا جلودارزاده در این نشست نیز با اشاره به طرح تنظیم شده سیاست های کلان خانواده در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مصوبه ان بر تشکیل شورای عالی خانواده تاکید کرد : فراکسیون پیگیری های لازم برای طرح ان در مجلس را بعمل اورد و باید بدانیم که چرا تاکنون این شورا تشکیل نشده است .
گفتنی است طبق پیشنهاد و تاکید اعضای فراکسیون ، دیدار فراکسیون خانواده با تعدادی از مراجع عظام برگزار خواهد شد .
دیدار با ریاست هیات امنای دانشگاه ازاد با رویکرد تاکید بر تشکیل و تقویت گروههای پژوهشی خانواده در دستور کار فراکسیون قرار گرفت .
پیگیری و رصد میزان تحقق بیمه زنان خانه دار از وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی و عدم اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود .
در این نشست پروانه مافی ، سهیلا جلودارزاده،سکینه الماسی، مرتضی خاتمی و عبدالله حاتمیان حضور داشتند .

روابط عمومی فراکسیون خانواده مجلس

705

کد خبر: 908255

وب گردی

وب گردی