شفافیت اعمال شود دیگر کسی چوب بستنی و دسته بیل وارد نمی کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: وقتی نظام شفافیت اعمال شود دیگر کسی چوب بستنی و دسته بیل وارد نمی کند .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از زیرساخت های اصلی اقتصاد مقاومتی، دولت الکترونیک است و این موضوع باید به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به حلقه مفقوده کشور در حوزه تولید افزود: مکانیرم های گمرکی بسیاری از مشکلات حوزه قاچاق را حل کرد و امروز گمرک ایران به لحاظ آمار بسیاری از شفاف سازی ها را تبیین نموده است. وقتی نظام شفافیت اعمال شود دیگر کسی چوب بستنی و دسته بیل وارد نمی کند .
آذری جهرمی با بیان اینکه وقتی نظام شفافیت اعمال شود دیگر کسی چوب بستنی و دسته بیل وارد نمی کند، تصریح کرد: وقتی آمار حدسی باشد، اعوجاجاتی در بازار بوجود می آید و با تکیه بر آمارهای دقیق می توان نیاز مصرفی کشور را برطرف کرد هم چنین بازار تولید نیز مشخص می شود پس همه ملزم به آمار معتبر و قابل پردازش هستند.

آذری جهرمی با بیان اینکه برای پیاده سازی هر سیاستی نیاز به مدیریت به روز داریم، خاطر نشان کرد: هر نظام اقتصادی یا اجتماعی که بخواهیم پیاده سازی کنیم لازمه آن آمار است و اگر به صورت مجزا حوزه های مختلف را بررسی کنیم می فهمیم که اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

او افزود: مثلا در حوزه سلامت اکنون 66 میلیون ایرانی دارای پرونده سلامت الکترونیکی هستند و میزان نوع و مصرف آنها مشخص است و در دو مورد وزارت بهداشت از مرکز پایش و رصد خود توانست شیوع دو بیماری واگیردار را در کشور شناسایی و جلوی آنرا بگیرد.

آذری جهرمی تصریح کرد: علی رغم سیستم های مدرن در دستگاه های مختلف نمی توانیم آمار دهک های درآمدی را به صورت واحد داشته باشیم و هر دستگاهی آمار خاصی ارائه می کند هم چنین به علت فرهنگ سازی غلط، مجموعه ها در برابر حذف تردد ارباب رجوع مقاومت می کنند نهادها خواهان تردد ارباع رجوع هستند که یک نهاد 5 کارت هوشمند تحویل مشترک می دهد

وزیر ارتباطات گفت: یکی از موضوعات مهم در اقتصاد مقاومتی کسب و کار داخلی است که روند تولید و کسب و کار هفت خان رستم را می طلبد مثلا مجوز استخر آبزیان در کشور ما 17 مرحله استعلام دارد اما وقتی به مسأله واردات محصولات تولید داخل دقت کنیم، با 2 استعلام واردات انجام می شود.

او ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، مدل توسعه اقتصادی کشور است که برای اصلاح امور اشتباه میان سازمانی ، به یک نظام فرهنگی نیاز داریم و نباید برای اقتصاد مقاومتی که پیش زمینه آن تولید است تا این حد سخت گیری شود.

کد خبر: 908360

وب گردی

وب گردی