داوطلبان ورود به دانشگاه ها  با علاقمندی آگاهانه انتخاب رشته نمایند

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با تأکید بر ضرورت کارآفرین بودن دانشگاه‌ها گفت: هدایت تحصیلی و مشاوره و معرفی رشته های دانشگاهی با هدف آگاهی بخشی به داوطلبان ورود به دانشگاه در تمام طول سال در این واحد دانشگاهی انجام می شود.



به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان؛ مهندس بهروز رحمانی با بیان این که راه‌اندازی این مرکز اطلاع‌رسانی و هدایت تحصیلی داوطلبان با مساعدت رئیس این دانشگاه انجام می شود، افزود: این دانشگاه با هدف هدایت تحصیلی هوشمندانه داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی، اقدام به راه‌اندازی این مرکز نموده است.
وی یکی دیگر از دلایل تشکیل این مرکز را حساسیت و سردرگمی برخی والدین در ایام انتخاب رشته عنوان کرد و گفت: هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی کمک و آگاهی‌بخشی به دانش آموزان و متقاضیانی است که قصد انتخاب رشته و ورود به دانشگاه را دارند.
مدیرروابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان تصریح کرد: در سال‌های اخیر متاسفانه تعداد زیادی از داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها تنها علاقمند به ورود به رشته های گروه پزشکی هستند و این در حالی است که در اکثر موارد، این نوع علاقه آگاهانه و به خاطر خود این رشته ها نیست؛ بلکه به این دلیل است که مثلا رشته های فنی و مهندسی چند سالی است که از بازار کار خوبی بهره‌مند نیستند.
رحمانی اضافه کرد: هر چند داوطلبان حق دارند که این پارامتر را هم در انتخاب خود دخالت دهند؛ اما واقعیت این است که با توجه به آمار یسیار بالای شرکت‌کنندگان، درصد بالایی از این افراد، پشت سد کنکور متوقف و یا سرگردان می شوند.
وی تصریح کرد: اینکه داوطلبان بخواهند بدون شناخت و علاقه آگاهانه و فقط بر اساس یک پارامتر تضمین استخدام بعد از فارغ‌التحصیلی وارد دانشگاه ها شوند، دیگر در هیچ کجای دنیا طرز فکر درستی نیست.
مدیرروابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان خاطرنشان کرد: امروز معنی ورود به دانشگاه‌ها حتما با گذشته تغییر فاحشی کرده است و بدین معنا نیست که مانند گذشته به صورت تضمینی با فارغ‌التحصیل شدن از یک رشته بتوان استخدام دولتی شد؛ بلکه یک مفهوم نوین و واقعی به نام دانشگاه و دانشجوی کارآفرین ظهور کرده است.
رحمانی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید با تکیه بر امکانات و ساختارهای پژوهشی و تحقیقاتی و کارگاه ها و آزمایشگاه‌های متنوع اقدام به تربیت دانشجوی حرفه‌آموز و کار آفرین کنند؛ همان‌طور که تحقق این امر در دانشگاه های برتر و نسل چهارم دانشگاه مانند استنفورد و ام آی تی کاملا مشهود است.
وی بیان کرد: دانشگاه های ایران هم باید به این سمت حرکت کنند و دانشگاه صرفا یک مؤسسه و ساختمان آموزشی و آموزش غیرحضوری و مکاتبه ای و از راه دور نباشد.
مدیرروابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان اضافه کرد: دانشجویان باید در محیط چنین دانشگاه‌هایی خود را مجهز به مهارتهایی کنند که بلافاصله یا حتی در حین تحصیل بتوانند کارآفرینی کنند و در این صورت حتی از شانس استخدام دولتی و صنعت بالاتری برخوردارند.
رحمانی یادآور شد: به عنوان مثال یک فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک که در مرکز تحقیقات انرژی واحد تاکستان با علوم و مهارت‌های انرژی های تجدیدپذیر و انرژی باد و خورشیدی آشنا می شود و اقدام به پژوهش می کند، به راحتی می تواند برای خود و جامعه اقدام به کارآفرینی کند.
وی همچنین از خانواده ها خواست به طور دقیق با رشته ها و آینده های شغلی آشنا شوند که برای این منظور، مشاوره لازم برای انتخاب رشته آگاهانه،در دانشگاه آزاد تاکستان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با اشاره به مزیت‌های این واحد های دانشگاهی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان ۶ دانشکده، سه مرکز تحقیقات و مرکز رشد و کلینیک تحقیقات انرژی ERC و واحدهای فن آور و مجموعه کاملی از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و بخش‌های دیگر دارد و تاکنون قریب 40 هزار دانش‌آموخته و فرهیخته را برای میهن اسلامی تربیت کرده است.
رحمانی ادامه داد: این دانشگاه دارای بیش از ۱۴۰ رشته متنوع در مقاطع و گرایش‌های مختلف به ویژه در تحصیلات تکمیلی است که این موضوع جذابیتی کم نظیر در منطقه و حتی کشور برای انتخاب محل تحصیل به این دانشگاه بخشیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در 100 رشته کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته نیز بدون کنکور دانشجو می پذیرد و دارای تسهیلات و امتیازاتی شامل؛ استادان هیات علمی تمام وقت و مجرب، کیفیت برتر آموزشی مد نظر صاحبان صنایع و بازار کار؛ رتبه برتر دانشگاهی کشور و استان، دانشکده‌های مجزا، خوابگاه، سوله‌های ورزشی، زمین چمن و سالن آمفی تئاتر، کتابخانه مجهز و سایت‌های رایانه، مراکز رشد و فناوری و تیم‌های علمی دانشجویی بتن، روبوکاپ ،انرژی و موارد دیگر است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان تخفیف شهریه، تقسیط شهریه و اعطای وام بلند مدت و سرویس رفت و آمد، اینترنت پرسرعت و رایگان و برگزاری کلاس‌ها در پایان هفته را از دیگر امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان بیان کرد.
رحمانی در پایان از خانواده ها دعوت کرد با بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و بخش های مختلف آن گامی در شناخت محل تحصیل و توجه بیشتر به آینده فرزندان خود بردارند و دانشگاه را در رسیدن به هدف خود که پرورش دانشجویان برتر در کشور است، یاری کنند.

کد خبر: 908435

وب گردی

وب گردی