آمادگی منطقه آزاد اروند برای  میزبانی بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از آمادگی جهت میزبانی بخش «تجلی اراده ملی» بخش «تجلی اراده ملی» جشنواره فیلم فجر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر گفت: در درجه اول باید بگویم که باعث افتخار ماست که مشارکت بسیار خوبی با جشنواره فیلم فجر داشتیم و مردم ما در منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) از آخرین تولیدات سینمایی ایران در ایام مبارک دهه فجر استقبال شایان توجهی نشان دادند.

قنواتی با اشاره به علاقه‌مندی مردم به دو پدیده فوتبال و سینما در منطقه اروند گفت: علاقه به سینما در مردم این منطقه به خوبی نمایان است. برپایی جشنواره باعث شد تا شور و نشاط پررنگی در بین مردم به وجود بیاید با توجه به استقبال مردمی از نمایش فیلم‌های سینمایی در آبادان و خرمشهر، منطقه آزاد اروند آماده میزبانی از بخش تجلی اراده ملی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: برپایی بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند، یک حسن انتخاب از سوی دبیر جشنواره فیلم فجر و برگزارکنندگان این بخش است. آبادان و خرمشهر سابقه بسیار تاثیرگذاری در سینمای ایران دارد و شاید بتوانم بگویم اولین سالن‌های سینما در ایران، درآبادان فعالیت می‌کردند و از همه مهم‌تر حضور ارزشمند فعالان سینمایی در نسل‌های مختلف است و سینماگران بیشماری در حوزه کارگردانی، بازیگری، فیلم‌برداری و صدابرداری از هنرمندان آبادانی هستند.

وی گفت: با توجه به این‌که بسیاری از عوامل خوب در کنار هم قرار گرفته است و از طرفی شور و شوق و علاقه‌ای که مردم منطقه اروند به سینما دارند باعث شده تا ما را ترغیب کند تا امسال تلاش کنیم در بخش «تجلی اراده ملی» جشنواره فیلم فجر، میزبان شایسته‌ای باشیم. امیدوارم که با موافقت مدیران سینمایی کشور بتوانیم این بخش را هر ساله در منطقه آزاد اروند اجرا کنیم.

وی گفت: ما در این بخش میزبان فیلمسازان و عوامل فیلم‌هایی که آثارشان در این بخش برگزیده شده، مدیران سینمایی و مدیران بخش «تجلی اراده ملی» در کنار گروهی از اهالی رسانه‌ها خواهیم بود.

بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر سوم اسفند به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

503

کد خبر: 908471

وب گردی

وب گردی