درخواست از کمپانی ATR برای اعزام نماینده به ایران/ لاشه هواپیمای سانحه دیده هنوز پیدا نشده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لاشه هواپیمای سانحه دیده هنوز پیدا نشده است، گفت: از کمپانی ATR خواسته‌ایم کارشناسان خود را بابت ارزیابی حادثه به ایران اعزام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس آخوندی در تشریح آخرین جزییات بررسی سانحه هواپیمای ATR آسمان در جمع خبرنگاران توضیح داد: به محض وقوع این سانحه بلافاصله طبق قانون ایکائو، ستاد بررسی سانحه با 11 کارگروه تشکیل شد و ابعاد مختلف سانحه از نظر فنی، شرایط جوی و غیره در حال بررسی است.

او با بیان اینکه اطلاعات حادثه به صورت دقیق در حال ارزیابی است، گفت: با شرکت ATR به عنوان کمپانی سازنده هواپیما تماس گرفتیم که نماینده آنها نیز به ایران اعزام شود و نظریات خود را درباره این حادثه به ما اعلام کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره فعالیت نیروهای امدادی در محل وقوع حادثه گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه با استاندار اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در تماس بودیم و هماهنگ کردیم تا اقدامات لازم به موقع انجام شود؛ محل وقوع حادثه منطقه‌‌ای کوهستانی است همچنین استاندار اصفهان تیم کوهنوردی را متشکل از 70 کوهنورد بابت امداد و نجات به منطقه اعزام کرده است.

او تأکید کرد: تلاش می‌کنیم از نظر امداد و بررسی سانحه فعالیت‌ها به صورت کامل انجام شود.

آخوندی درباره سرنوشت لاشه هواپیما، گفت: طی تماسی که با استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد داشتم هنوز کسی لاشه هواپیما را ندیده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هواپیمای ATR از ایمن‌ترین هواپیماهای کوتاه‌برد جهان است.

بنابراین گزارش، صبح امروز یک فروند هواپیمای ATR متعلق به شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج پس از محو شدن از صفحه رادار در اطراف یاسوج ظاهراً با کوه دنا برخورد و دچار حادثه می‌شود.

از سال 1994 تا کنون 17 سانحه برای هواپیماهای ATR 72 در جهان ثبت شده است.

402

کد خبر: 908601

وب گردی

وب گردی