2778امامزاده سوگوار یاس نبوی در روز شهادت / اجرای نیت 887 موقوفه مرتبط با فاطمیه در سراسر کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی برای نهمین سال متوالی  در 2 هزار و 778 امامزاده و بقعه متبرکه برگزارو همزمان با روز شهادت آن بانوی دوعالم برگزار  می‌شود، گفت: عواید   522 موقوفه مرتبط با تعزیه‌داری حضرت زهرا (س) و 365 موقوفه مرتبط با روضه‌خوانی حضرت زهرا (س) در  سوگواره یاس نبوی اجرای نیت خواهد  شد. 

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگویی با تسلیت فرارسیدن ایام حزن واندوه حضرت فاطمه زهرا (س)درباره برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی اظهار کرد: امسال سوگواره یاس نبوی به منظور گرامیداشت فضایل ومناقب حضرت زهراء (س)از بیست‌وهشتم بهمن‌ماه آغاز و تا دوم اسفندماه در 2 هزار و 778 امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور ادامه خواهد یافت ..
وی ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به‌عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان را از اهداف سوگواره یاس نبوی دانست و گفت: سوگواره یاس نبوی برای نهمین سال متوالی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.
معاون سازمان اوقاف درباره برنامه‌های ویژه روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: مراسم روز شهادت صبح یکم اسفندماه (سوم جمادی الثانی) برگزار خواهد شد؛ این مراسم در تمامی بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان از ساعت 9 صبح آغاز و با اقامه‌ نماز جماعت ظهر و عصر خاتمه می‌یابد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به اینکه یک امامزاده به‌عنوان محل برگزاری برنامه‌ شاخص شهرستان تعیین شده ، تصریح کرد: در روز شهادت نمایشگاه تجسمی فاطمی برگزار می‌شود که در آن کوچه بنی‌هاشم بازسازی می‌شود.
وی تشکیل حلقه‌های معرفت فاطمی با حضور مُبلغان اعزامی و پاسخگویی به شبهات در مورد فاطمیه را از دیگر برنامه‌ها در روز شهادت حضرت زهرا (س) برشمرد و ادامه داد: در 897 بقعه متبرکه در مراسم روز شهادت با استفاده از ظرفیت خیران و بانیان اطعام انجام می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه نیازهای روز شهرستان احصاء شده و برنامه‌ریزی در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف جدید مرتبط با حضرت فاطمه زهرا (س) در طول مراسم روز شهادت از دیگر برنامه‌های این ایام است، تاکید کرد: خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س) در روز شهادت قرائت می‌شود و کتاب مسابقه یاس نبوی بین زائران توزیع خواهد شد و مسابقه توسط مجری در محل برگزاری مراسم اعلام می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به اینکه همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) یعنی دو ساعت مانده به اذان مغزب و عشاء با هدف تبیین فضائل و مناقب حضرت زهرا (س) و جایگاه ویژه اطاعت و حمایت ایشان از امیرالمومنین (ع) برگزار می‌شود، گفت: این برنامه ویژه بانوان است و در 538 بقعه و امامزاده شاخص استانها برگزار خواهد شد.
وی درباره برگزاری برنامه ویژه شام غریبان حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه سراسر کشور تصریح کرد: در یک هزار و 251 امامزاده شاخص، مراسم ویژه‌ای با عنوان «شام غریبان یاس نبوی» با حضور سادات جلیل القدر، به‌عنوان صاحبان عزا و فرزندان حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود که شال سبزی به سادات عزادار فاطمی حاضر در مراسم اهداء خواهد شد و آنها در ورودی محل اجرای مراسم مستقر می‌شوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در طول سوگواره یاس نبوی در یک هزار و 654 بقعه متبرکه و امامزاده برنامه سخنرانی برقرار خواهد بود، افزود: در 869 بقعه خیمه معرفت 472 بقعه دفاتر مشاوره وقف برپا شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی ادامه داد: از عواید 522 موقوفه مرتبط با تعزیه‌داری حضرت زهرا (س) و 365 موقوفه مرتبط با روضه‌خوانی حضرت زهرا (س) در برگزاری سوگواره یاس نبوی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 391 مبلغ در طرح سوگواره نبوی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: یک هزار و 981 نفر از مبلغان بومی و یک هزار و 410 نفر از مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره محصولات فرهنگی تولید شده برای سوگواره یاس نبوی یادآور شد: 20 هزار پوستر با عنوان امام مثل کعبه و کتاب مسابقه یاس نبوی با عنوان بهشت فدک چاپ و توزیع می‌شود.

۷۰۵

کد خبر: 908616

وب گردی

وب گردی