دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار مهمی در توسعه استان داشته است

استاندار خوزستان درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه استان خوزستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به علت فراگیری و گسترده بودن و همچنین وسعتی که در تحول فرهنگی در مناطق مختلف کشور دارد نقش اساسی و بسیار مهمی در توسعه استان داشته و قطعا با توجه به گسترش دانامحوری نقش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در هفته گذشته آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

غلامرضا شریعتی در این رابطه به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: بادستور رئیس جمهور این طرح در منطقه آب شهر اهواز آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: این منطقه به دلیل آن که بر روی تپه قرار گرفته و در خطر است در اولویت کار قرار گرفته است.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که همکاری استاندران با دانشگاه در توسعه منطقه ای استان ها چه اندازه تاثیر دارد؟ گفت: قطعا این همکاری موثر است اما بسته به این موضوع است که مباحث توسعه ای جزو دستور کار میان دانشگاه، استان و متخصصین توسعه ای دانشگاه هست یا خیر؛ و تا چه اندازه با مسائل منطقه ای و بومی استان شناخت داشته اند و ان اطلاعات را با یک برنامه مدونی برای استان داشته باشند.

شریعتی در پاسخ به این سوال که دانشگاه آزاد اسلامی چه تاثیری بر توسعه استان ها داشته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به علت فراگیری و گسترده بودن و همچنین وسعتی که در تحول فرهنگی در مناطق مختلف کشور دارد نقش اساسی و بسیار مهمی در توسعه استان داشته و قطعا با توجه به گسترش دانامحوری نقش داشته است.

وی تصریح کرد: البته کیفیت کار بسیار مهم است زیرا اگر کیفیت کاری پایین باشد توقع ایجاد می شود ولی اگر نباشد همراه با انس و عمیق شدن بحث دانامحوری قطعا در توسعه و برنامه ریزی ها و تربیت نیروی انسانی نقش مهمی خواهد داشت.

901/900

کد خبر: 908652

وب گردی

وب گردی