حال محیط  زیست خوب نیست/ اگر همه مردم  همکاری نکنند دولت وسازمان  محیط زیست قادر به انجام کاری نیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : 60/000 دستگاه خودرو آلاینده در سال گذشته تعویض شد و در یک اَبر پروژه که از سال 97 آغاز می شود مبلغ 10/000/000دلار تزریق بودجه داریم و کِشنده های سنگین و نیمه سنگین را از چرخه خارج می کنیم.

اکرم جدیدی ممتاز - ایسکانیوز :مراسم"نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز" با حضور دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دکتر محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و نماینده سازمان ملل متحد امروز در سالن همایش های سازمان محیط زیست برگزار شد.

در این همایش دکتر مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی گفت: برگزاری این همایش به همت تمام نیروهای دست اندرکار و کاری دسته جمعی برای انتخاب واحد های برگزیده صنعت و خدمات سبز است.

وی گفت: ملاک در انتخاب در دو بخش برگزیده این بود که جز آلاینده های سال ۹۵ نبوده باشند و باعث کاهش مصرف انرژی و عدم فراگیری نام واحد در صنایع آلاینده،توسعه فضای سبز و مصرف بهینه حامل های انرژی و ... انتخاب شده باشد.

در این مراسم مریم جوان شهرکی نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) گفت: اگر آینده ای پایدار و زیست پذیر میخواهیم باید صنایعی داشته باشیم که به محیط زیست آسیب نرساند.

وی گفت: مدیریت محیط زیست گونه ای از مدیریت است که با ملاحظه ، تمام حوزها اعم از سیاست، اجتماعی و....را در فرایند محیط زیست دخیل می کند.

شهرکی ادامه داد:هدف یونیدو ، تقویت همکاری های بین المللی ، تسهیل دست یابی ایران برای رسیدن به صنعت سبز پایدار است.

اگر همه مردم ایران همکاری نکنند دولت و سازمان محیط زیست قادر به انجام کاری نیست

حرکت در جهت توسعه سبز انتخاب نیست اجبار است

دکتر شریعتمداری وزیر صنعت ، معدت و تجارت در "نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبزگفت:ملاحظات توسعه سبز مورد تاکید ما در همه عرصه های نولیدی است و برنامه ریزی بدون توجه به امنیت اقتصادی و توسعه سبز ما را دچار دردسر خواهد کرد.

وی افزود: قوانین ناظر بر تولید بازیافت یکی از اهم موضوعاتی است که یونیدو به آن تاکید می کند و باید برنامه روشنی برای بازیافت وجود داشته باشد.

وزیر صنعت ادامه داد: متاسفانه کلان شهرهای ما مکان های مناسبی برای زندگی نیستند و هوشمند سازی تولید بسیار حائز اهمیت است.

وزیر صنعت گفت: در برنامه ششم توسعه به آلودگی هوا و انرزی بری بسیار پرداخته شده است و ما فهرستی از صنایعی که با لحاظ مسائل زیست محیطی فعالیت می کنند تهیه کرده و از آنها حمایت می کنیم.

60/000 دستگاه خودرو آلاینده در سال گذشته تعویض شد

وی با اشاره به اینکه 60/000 دستگاه خودرو آلاینده در سال گذشته تعویض شد افزود: در یک اَبر پروژه که از سال 97 آغاز می شود مبلغ 10/000/000دلار تزریق بودجه داشتیم که کشنده های سنگین و نیمه سنگین را از چرخه خارج می کنیم.


دکتر عیسی کلانتری گفت: امسال ایران بدترین شرایط بارندگی در 50 سال گذشته را داشت و متاسفانه امسال 700/000هکتار از زمین های زیر کشت بهاره کم می شود و مصرف آب در سال آینده باید کنترل شود تا بتوانیم بحران آب را مدیریت کنیم.

حال محیط زیست خوب نیست


وی با اشاره به اینکه حال محیط زیست خوب نیست ادامه داد: بخشی از فضاهای سبز و چمن کاری در شهرها در سال آینده کم خواهد شد و اگر همه مردم ایران همکاری نکنند دولت و سازمان محیط زیست قادر به انجام کاری نیست.

705

کد خبر: 908663

وب گردی

وب گردی