"اصلاح ساختار" و "چابک سازی" در جهت مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار و چابک سازی صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد همدان، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مسئله محور باید به نحوی برنامه ریزی کرد که برای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه ارتباط بهتر برقرار کرد.

وی گفت: باید دست به طراحی خوشه های صنعتی زده شود و از توان مردم برای حل مشکلات جدی استان همدان یعنی بیکاری بهره جست.

دکتر فرهاد رهبر ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود و حمایت های استاندار همدان، برای فروش محصول دانش بنیان در این استان، پتانسیل و امکانات خوبی وجود دارد و از این توان می شود برای درآمدزایی و حل مشکل مردم استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی هدف فقط درآمدزایی نیست؛ هدف حل مشکل مردم است و باید برنامه سال آینده در استانها خیلی دقیق و عملیاتی نوشته شود و در فصل اول سال برنامه مفصلی را برای گسترش ارتباط با صنعت از استان همدان انتظار داریم.

دکتر فرهاد رهبر گفت: زمانی که ما به مردم خدمت کنیم، قطعا خدا به حرکت و نیت ما برکت می دهد و درآمدزایی هم تحقق پیدا می کند.

وی ضمن اشاره به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همدان امکانات خوبی دارد که بسیاری از دانشگاه های دولتی در تهران ندارند و باید از این امکانات استفاده و بهره گیری شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید به سمت درآمدهای دانش بنیان حرکت کرد و در این راستا نباید از خدمت رسانی به مدارس سما با در اختیار قرار دادن امکانات آزمایشگاهی غافل شد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید با آموزش ضمن خدمت به ایجاد شغل و کسب و کارهای جدید اقدام کند.

دکتر فرهاد رهبر در ادامه تاکید کرد: مدیریت هزینه یکی از راهکارهای جدی دانشگاه آزاد اسلامی است و مسائل اصلی دانشگاه مسائل فرهنگی است، در همین راستا وظایف هیات امناء تبیین سیاست های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی کشور، جزیره ای فکر کردن است و یکی از راه حل های جزیره ای فکر نکردن، همین برگزاری جلسه های هیات امناست.

وی افزود: خوشبختانه از شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مجوز داشتن هیات جذب مستقل اخذ شده تا اعضای هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شوند.

وی تصریح کرد: ما امروز 20 هزار نفر دانشجوی دکترای بیکار و 47 هزار نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در سطح کشور داریم و اگر برای آنها فکری نشود برای کشور ایجاد بحران خواهد کرد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکل حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هزینه های فرهنگی باید دقت نظر صورت پذیرد و هزینه فرهنگی در بودجه امسال قابل ذخیره سازی است.

دکتر فرهاد رهبر اظهار داشت: امروز نیاز کشور لشکر دانشجویی نیست، دانشگاه آزاد اسلامی زمانی وارد عرصه آموزش تحصیلات تکمیلی در کشور شد که نیاز اساسی بود و به خوبی انجام وظیفه کرد، اما امروز باید دانشگاه آزاد اسلامی تغییر ماموریت از آموزش به پژوهش دهد.

وی تاکید کرد: ماموریت ما امروز در دانشگاه آزاد اسلامی حل مسئله مردم یعنی اشتغال و درآمدزایی است و اگر در این مسیر موفق نباشیم درست عمل نکرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه ای برای اخذ استاد راهنمای دانشجویان تحصیلات تکمیلی طراحی شده، به طوری که دانشجویان به راحتی استاد راهنمای خود را انتخاب می کنند و هر عضو هیات علمی بیش از 8 دانشجو را نمی تواند راهنمایی کند.

دکتر فرهاد رهبر تاکید کرد: سرانه دانشجویان دانشگاه های دولتی مبلغی افزون بر 12 میلیون تومان برای هر دانشجوست و این سرانه برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به 3 میلیون تومان نمی رسد، از این رو مدیریت هزینه در دانشگاه دولتی دشوار است.

دکتر فرهاد رهبر همچنین خاطرنشان کرد: برای مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار و چابک سازی صورت گرفته و چند سامانه متمرکز نیز که امکان نظارت سیستمی را به دانشگاه آزاد اسلامی می دهد مانند سامانه خرید دارایی، حقوق و دستمزد طراحی شده که اثرات آن به زودی مشخص می شود.

کد خبر: 908666

وب گردی

وب گردی