برگزاری سوگواره فاطمی «ضریح بی‌نشان» ویژه دانش‌آموزان دختر

سوگواره فاطمی با عنوان «ضریح بی‌نشان» ویژه دختران اعضای انجمن اسلامی مدارس همزمان با ایام فاطمیه و شهادت بانوی دوعالم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، مریم ملکی معاون فرهنگی و تربیتی خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در آستانه روز شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرای مرضیه(س) گفت: سوگواره فاطمی با عنوان ضریح بی‌نشان ویژه دختران در سراسر کشور با اهداف تقویت ایمان و هویت اسلامی و انقلابی تشکل همراه با رشد خلاقیت‌ها، تجربه و مهارت‌های عملی مرتبط در میان اعضای فعال و مسئولان برگزاری مراسم، ترویج فضای انس با قرآن و اهل بیت(ع)، ایجاد ارتباطی عمیق با بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س)، برپایی خیمه سوگواری در عزای مادر و همراهی با قلب صبور حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

وی گفت: سوگواره فاطمی «ضریح بی‌نشان» از تاریخ دوشنبه سی بهمن تا پنجشنبه سوم اسفند همزمان با ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) برگزار می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: اعضای فعال و عزادار عملیات شهری به همراه مربیان، ایام شهادت دردانه رسالت حضرت زهرا(س) را آنگونه که در توان دارند اقامه عزا می‌کنند؛ مخاطبان برگزاری سوگواره فاطمی شامل اعضای قرارگاه‌های مدرسه‌ای، اعضای انجمن اسلامی مدارس، فارغ‌التحصیلان و مادران آنهاست که همراه با قلب صبور زینب کبری(س) ناله غربت سر می‌دهند و مجلس عزای ریحانه رسول خدا را میزبانی می‌کنند.

وی افزود: این سوگواره عظیم فاطمی با برپایی مراسم مداحی و قرائت قرآن، صلوات خاصه حضرت فاطمه زهرا(س)، دل‌نوشته‌های دانش‌آموزان در سوگ و غربت حضرت فاطمه(س) و... یازدهم و دوازدهم اسفند در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و تربیتی خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: همچنین به منظور پشتیبانی محتوایی از سوگواره «ضریح بی نشان»، اقلام فایل کارت صلوات حضرت زهرا(س)، متن و صوت پایانی هیأت و موسیقی با کلام و بی‌کلام سرود «عطر نیلوفر» (اجرای خلاقانه سرود و تلفیق آن با هنرهای نمایشی مورد انتظار است)، گزیده‌ای از کلیپ سخنان بزرگان درباره حضرت زهرا(س)، گزیده‌ای از مداحی‌های مرتبط با شهادت حضرت زهرا(س)، گزیده‌هایی از متن کتاب کشتی پهلو گرفته (به منظور قرائت در مراسم) برای استان‌ها ارسال شده است.

وی تصریح کرد: به 3 گروه سرود برتری که سرود «عطر نیلوفر» را خلاقانه و با استفاده از هنرهای نمایشی در سوگواره ضریح بی‌نشان اجرا ‌کنند، هدایای ارزشمندی اهدا می‌شود.
706

کد خبر: 908803

وب گردی

وب گردی