تعاونی ها صاحب مدرسه می‌شوند

معاون وزیر تعاون با اعلام این خبر که در آینده تعاونی‌ها صاحب مدارس و مراکز آموزشی بیشتری خواهند شد که دانش‌آموزان و کادر آموزشی را در فعالیت‌ها شریک خواهند کرد، گفت: ویژگی بارز تعاون کار جمعی و اشتراک منافع است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید حمید کلانتری در همایش مدرسه تعاونی، توسعه اشتغال پایدار با اشاره به اینکه تعاونی‌ها کار جمعی و گروهی را توسعه داده و تقویت می‌کنند، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های انسان انجام کار جمعی و اجتماعی بودن آن است که هر چقدر کارگروهی توسعه یابد قطعاً از ظرفیت‌های جامعه بیش از پیش استفاده خواهد کرد.

او معتقد است که اگر تعاونی‌ها با اندیشه خیر و نیک‌اندیشی برای استفاده از توانمندی‌های اعضا حرکت کنند توفیقات بیشتری در زمینه فعالیت‌های خود به دست خواهند آورد.

معاون وزیر تعاون در ادامه با اشاره به تفاوت مراکز آموزش غیردولتی و تعاونی خاطرنشان کرد: در مدارس تعاونی همه اعضا در این فعالیت‌ها مشترک هستند. به طوری که تمام کارکنان کادر آموزشی معلمان به عنوان مالک مدرسه درصدد افزایش کارایی و بهره‌وری آموزشی خواهند بود.

کلانتری افزود: یکی از ویژگی‌های مدارس تعاونی استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان در برنامه‌ها، همایش‌ها و اقدامات آموزشی مدارس است.

او با اشاره به اینکه تمام اعضای مدارس تعاونی مسئول اقدامات و فعالیت‌های خودشان هستند و اگر در کنار سایر مدارس، مدارس تعاونی گسترش پیدا کنند آموزش‌ها به شکلی هدفمند و دقیق اجرا خواهند شد، افزود: هدف ایجاد مدارس تعاونی کار جمعی فرهنگی و اجتماعی است که در نهایت یک حرکت اجتماعی متناسب با نیازهای روز آموزشی پدید می‌آید در این باره می‌توان امیدوار بود که این تعاونی‌های آموزشی در مناطق محروم نیز ایجاد شوند و اکنون این اتفاق رخ داده است.

معاون وزیر تعاون در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم که تفکر تعاونی و ایجاد شبکه هماهنگ برای فعالیت‌های آموزشی باید از طریق مدارس تعاونی توسعه و گسترش پیدا کنند و قطعاً این موضوع به پیشرفت اندیشه تعاون کمک خواهد کرد.

دومین همایش دبیرخانه توسعه مدرسه تعاونی‌ با همکاری تعاونی فرهنگی، آموزشی راه رشد و تعاونی آموزشی، پژوهشی برگ نو با محوریت اشتغال پایدار برگزار شد که ترویج گفتمان تعاونی با عنوان مدل اقتصاد مشارکتی و بررسی ظرفیت زنان در ایجاد تشکل از اهداف آن اعلام شده است.

همچنین در این همایش، آناهیتا اصلاح‌پذیر به عنوان دبیر برگزاری این رویداد با اشاره به اینکه ما باور داریم در تعاونی کسی جا نمی‌ماند، گفت: باوری که می‌تواند از نابرابری، تبعیض، انزوا و عقب‌ماندگی به شایسته‌ترینشکل بکاهد؛ جهان امروز ما را به سبقت آشوب و اضطراب کشانده است.

او تأکید کرد: تحقق اشتغال پایدار برای محافظت از شأن انسان که در گرو مدارا و مشارکت است از پایه‌های «جا نماندن» از طریق تعاونی است.

اصلاح‌پذیر تأکید کرد: همایش تعاون، توسعه آموزشی و اشتغال پایدار راهی است که برای ترویج و بازسازی فرهنگ بی‌بدیل تعاون با رجوع به ارزش‌های خردمندانه آن مسئولیت‌پذیری و خودباوری را بیابیم.

منبع: فارس

402

کد خبر: 908843

وب گردی

وب گردی