اردوغان: "اگر اسد با کردهای عفرین متفق شود باید منتظر عواقب کارش بماند"

رئیس جمهوری ترکیه طی تماس تلفنی با همتای روسی خود اعلام کرد که " سوریه در صورت امضای توافق نامه با یگان های مدافع خلق علیه عملیات نظامی ترکیه، باید منتظر عواقب کار خود باشد".

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "القدس العربی"، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و همتای روس او درباره فرایند ایجاد مراکز دیدبانی و بازرسی در شهر "ادلب" سوریه صحبت کردند.

طبق این گزارش، اردوغان و ولادیمیر پوتین همچنین بر عزم ترکیه و روسیه برای مقابله مشترک با تروریسم و تحولات اخیر در گادلبگ و "عفرین" تاکید کردند.

این خبر در حالی منتشر شده که پیش از این، برخی منابع خبری معارض سوری از تدارکات ترکیه برای ایجاد مراکز دیدبانی و بازرسی در استان ادلب سوریه خبر داده بودند.

بر اساس توافقات انجام شده، ترکیه موظف است 12 پست دیدبانی از شمال تا جنوب منطقه کاهش تنش در ادلب ایجاد کند.

شبکه "سی‌ان‌ان تُرک" درباره این تماس تلفنی گزارشی منتشر کرده و از تهدید دمشق توسط رئیس‌جمهور ترکیه خبر داد.

بنا بر این گزارش، اردوغان هشدار داده که دولت سوریه در صورت حصول توافق با یگان‌های مدافع خلق علیه اقدام نظامی ترکیه در عفرین، با عواقبی مواجه خواهد شد.

این در حالی است که ظهر دیروز(دوشنبه) منابع خبری سوری اعلام کردند که نیروهای مردمی این کشور تا ساعاتی دیگر برای مقابله با حملات ترکیه به عفرین، وارد این شهر خواهند شد.

وزیر خارجه ترکیه درباره این خبر اظهارنظر کرد و امروز در سفری به اردن، از ورود نیروهای ارتش سوریه به عفرین، استقبال مشروط کرد.

"مولود چاووش اوغلو" تأکید کرد که اگر نیروهای سوریه با هدف نابودی گروه‌های تروریستی وارد منطقه عفرین شوند از آن استقبال می‌کنیم

کد خبر: 909043

وب گردی

وب گردی