آیین تشییع ۱۱ شهید گمنام در ساری

همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم، مادران با مجمعه های عزا، عاشقانه ترین مادرانه هایشان را در تشییع۱۱ آلاله گمنام در ساری سرودند.

به گزارش ایسکانیوز، آیین تشییع ۱۱ شهید گمنام صبح سه شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از میدان شهدای ساری آغاز شد.

در این آیین که با حضور پرشور مردم شهید پرور مازندران برگزار شد، مادران با مجمعه های عروسی و عزا از آلاله های خوشنام و گمنام دوران دفاع مقدس استقبال کردند.

تن پوش های سیاه، سربندهای یا فاطمه (س) و یا حسین (ع) و مجمعه هایی بر سر که حتی گلاب، عطر و کله قند آن با پارچه های سیاه تزیین شده است، خیابان مسیر تشییع شهدا در ساری که مبدا آن میدان شهدا است، از صبح امروز محل حضور مادران، پدران، دختران و پسرانی است که برای آغوش کشیدن کاروان شهدا لحظه شماری کردند.

بوی اسپند و گلاب، فضای شهر را معطر و عطرآگین کرده است، اینجا دیگر شهدای خوشنام، گمنام نیستند و چشمان یک دیار برایشان اشکبار شده است.

مادران مازندران، مجمعه های عروسی بر سر گرفته و حجله های عروسی فرزندان به وطن بازگشته شان را به پا کردند و لالایی مادرانه سر دادند و می خواندند «لالا لالا گل پونه، خوش اومدی به خونه».

از صبح سه شنبه تشییع ۱۱ شهید گمنام در ساری آغاز شد و این شهدای والامقام و گمنام قرار است پس از تشییع در شهرهای قائمشهر، ساری، بابل، سیمرغ و محمودآباد در مناطق اداری و دانشگاهی استان مازندران به خاک سپرده شوند.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است.

901

کد خبر: 909083

وب گردی

وب گردی