هیچ خودرویی بدون گذر از مرحله تعرفه وارد کشور نمی‌شود

وزیر صنعت گفت: هیچ خودرویی بدون گذر از مرحله تعرفه که مصوبه هیات وزیران است، وارد کشور نمی‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انتقاد برخی نمایندگان مجلس در خصوص وجود رانت و مافیا در حوزه واردات خودرو و قصور وزارتخانه متبوعش در این باره، اظهار کرد: واردات خودرو در کشور مطابق استانداردها صورت می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همه قطعات خودرویی که نیازمند استاندارد اجباری است توسط سازمان استاندارد نظارت می‌شوند و بدون تایید این سازمان شماره گذاری خودروهای وارداتی صورت نمی‌گیرد.

او گفت:‌ هیچ خودرویی بدون گذر از مرحله تعرفه که مصوبه هیات وزیران است، وارد کشور نمی‌شود.

شریعتمداری بیان کرد: در هر زمینه‌ای رانت و مافیا می‌تواند وجود داشته باشد اما واردات خودرو از طریق نمایندگی‌های وارد کننده و یا خارج از نمایندگی‌ها و براساس مصوبات و قوانین پیش بینی شده انجام می‌شود،

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نرخ تعرفه خودروهای وارداتی هم به صورت رسمی مشخص و ابلاغ شده است، افزود: وارد کنندگان خودرو سودی از این حوزه کسب می‌کنند که این سود باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد، در غیر این صورت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نظارت خود را بر اساس موازین وضع شده برای قیمت گذاری اعمال می‌کند.

او با بیان اینکه خودروهای وارداتی جز کالای تعزیراتی نیست و مشمول قیمت گذاری هم نمی‌شود، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و 650 هزار خودرویی که امسال در اختیار مردم قرار می‌گیرد، 70 الی 100 هزار دستگاه آن جز خودروهای وارداتی و خارجی است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه مصرف عمده خودرو در کشورمان داخلی است، خاطرنشان کرد: برخی خودروها نیز در داخل کشور مونتاژ و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

401

کد خبر: 909304

وب گردی

وب گردی