واحد شیرین‌سازی گاز پتروشیمی ایلام بهار 97 آماده بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون خوراک با کمتر از 50 درصد ظرفیت در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد، از آغاز بهره برداری واحد شیرین سازی گاز پتروشیمی ایلام تا بهار سال 97 خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پتروشیمی ایلام، فرهاد دانشی با بیان اینکه پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگترین مجتمع در غرب کشور نقش مهم و کلیدی در اشغالزایی و تولید و توسعه غرب کشور داشته است، گفت: در شرایط فعلی بروزترین و پیچیده ترین تکنولوژی روز جهان در این مجتمع و به ویژه دو پروژه الفین و SRU به کار رفته است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اعلام اینکه هم‌اکنون خوراک با کمتر از 50 درصد ظرفیت در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هم اکنون پتروشیمی ایلام 30 میلیارد ریال از شرکت برق طلب دارد مقرر شد این طلب از طریق تهاتر با شرکت گاز پرداخت شود ولی تاکنون محقق نشده است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه پتروشیمی ایلام پس از بهره‌برداری از واحد الفین به 200 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد که از طریق خط انتقال از سد گلال باید تامین شود، اظهار داشت: در ابتدای آغاز بکار این پروژه باید آب، برق و گاز پشت فنس‌ها در اختیار پتروشیمی قرار می‌گرفت تا این مجموعه دغدغه‌ای جز تولید نداشته باشد.

او با اظهار امیدواری از بهره‌برداری از واحد شیرین‌سازی تا ابتدای سال 97 و پایان عملیات پیش راه اندازی الفین تا تیرماه سال 97 افزود: بهره برداری از این دو پروژه منجر به افزایش ظرفیت تامین خوراک پتروشیمی ایلام خواهد شد.

گفتنی است، طرح جدید الفین پتروشیمی ایلام از ظرفیت تولید سالانه 458 هزار تن اتیلن، 124 هزار تن پروپیلن، 75 هزار تن برش چهار کربنه، 132 هزار تن بنزین پیرولیز، 33 هزار تن سوخت مایع برخوردار است.

پتروشیمی ایلام یکی از طرح‌های مسیر خط لوله اتیلن غرب بوده که حدود سه سال قبل طرح تولید پلی اتیلن این مجمتع پتروشیمی به طور رسمی افتتاح و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

402

کد خبر: 909398

وب گردی

وب گردی