خوشقدم: مسئولیت سختی برعهده گرفته‌‌ام، اما به بازیکنان تیم ملی ایمان دارم/ مسیر سختی را برای رسیدن به المپیک در پیش داریم

سمانه خوشقدم سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته گفت: مسئولیت سخت و حساسی را برعهده گرفته‌ام اما به قاسمی و بازیکنان تیم‌ ملی ایمان دارم و مطمئن باشید که با تمام توان در ژاپن خواهیم جنگید.

به گزارش ایسکانیوز، سمانه خوشقدم، در مورد مسیر سختی که تیم ملی کاراته جوانان برای رسیدن به المپیک آرژانتین دارد، گفت: برای اولین بار کاراته المپیکی شده و حضور در المپیک جوانان آرژانتین واقعا کار بسیار سختی است، ما در این مسیر کار بسیار سختی را پیش رو داریم و به همین دلیل می‌دانم که مسئولیت چه رد‌ه حساسی را قبول کرده‌ام، قاسمی نیز قرار است به عنوان مربی در کنار تیم ملی باشد و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: کشورهای دیگر جلوتر از ما هستند آنها استارت کار خود را زده‌اند و حداقل یک سال از ما جلوتر هستند، رنکینگ‌ها مشخص شده، ژاپنی‌ها که در آسیا رقیب اصلی ما هستند در صدر رنکینگ قرار دارند. در بخش مردان و بانوان اسامی کاراته‌کاهای ما در رنکینگ وارد شده، اما امتیازی ندارند.

سرمربی تیم ملی جوانان کاراته در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا دارید، گفت: در حال حاضر قدم اول برای رسیدن به المپیک آرژانتین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا است که اردیبهشت ماه در کشور ژاپن برگزار خواهد شد. احتمال اینکه تیم ملی با ترکیب کامل به این رقابت‌ها اعزام نشود زیاد است، اما فدراسیون تاکید زیادی روی جوانان دارد و جوانان قطعا اعزام خواهند شد. ضمن اینکه با توجه به شرایط رنکنیگ باید به این موضوع اشاره کنم در صورتی که حتی ملی پوشان ما مدال طلا هم کسب کنند نمی‌توانند اختلاف زیادی که با نفرات صدرنشین‌ رنکنیگ دارند،کم کنند. ما باید برای رسیدن به المپیک آرژانتین در مسابقات بلغارستان و کرواسی (خردادماه و تیرماه)حضور داشته باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: برای رسیدن به المپیک آرژانتین خیلی کار سختی را خواهیم داشت اما موفقیت دور از دسترس نیست چون بازیکنان ایرانی جسور و باهوش هستند و امیدوارم که بتوانیم موفق شویم. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و دو رویداد پس از آن در واقع مسیر رسیدن به المپیک جوانان آرژانتین محسوب می‌شود.

خوشقدم در پاسخ به این سوال که برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا قبول دارید که فرصت زیادی برای آغاز اردوهای تیم ملی ندارید، گفت: 5 اسفند ماه یک مرحله انتخابی خواهیم داشت، نفرات منتخب و سوم مشترک با هم به صورت دوره‌ای مبارزه خواهند کرد. یک نفر انتخاب خواهد شد، 10 اسفند ماه نفرات انتخاب شده به همراه ملی‌پوشان قزاقستان و اسپانیا ( قهرمانی آسیا و قهرمان جهان) و نفرات اول و دوم به رقابت به صورت دوره‌ای می‌پردازند. 19 اسفندماه بنا به تشخیص کادر فنی چهار نفری که در انتخابی دهم اسفند ماه انتخاب شدند به صورت دوره‌ای رقابت خواهند کرد و در پایان 3-2 نفر اردونشین خواهند شد. ما از 19 اسفندماه اردوهای تیم ملی را آغاز خواهیم کرد. واقعا تا قهرمانی آسیا فرصت نداریم چون تا روز آغاز مسابقات در مجموع کمتر از 62 روز فرصت برگزاری اردوها را داریم که این زمان، زمان بسیار کمی است. ضمن اینکه برای برگزاری مسابقات تدارکاتی برون‌مرزی نیز هیچ فرصتی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما با این شرایط سختی که پیش رو دارید، قول کسب نتیجه در قهرمانی آسیا را می‌دهید یا خیر، گفت: مربی باید به تیم خودش ایمان داشته باشد، من به قاسمی و بازیکنان تیم‌مان ایمان دارم و مطمئن باشید که با تمام توان در ژاپن خواهیم جنگید.

601

کد خبر: 909427

وب گردی

وب گردی