امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی کشور

تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی - پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور به امضای دکتر بیژن رنجبر وحسین قدیانی رسید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه با سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور گفت: این تفاهم نامه شروعی برای همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور است.

وی افزود: تفاهم نامه مذکور در راستای جذب و ساماندهی نخبگان و راه‌اندازی مراکز نوآوری و استارت‌آپ‌هاست.

دکتر رنجبر با بیان اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، قشر بزرگی از دانش‌آموزان تا دانشگاهیان را در بر می گیرد، گفت: قطعاً در این سازمان شناسایی و طبقه‌بندی نخبگان صورت گرفته و ما می توانیم از توانمندی ها و تجارب این سازمان استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در کشور داریم که بیکار هستند. ما تلاش داریم تا با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی های صحیح در حل مشکل بیکاری نخبگان که از اولویت هاست کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با توانمندی های بالایی در سطح کشور گستردگی دارد، گفت: این دانشگاه سعی دارد تا با همکاری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، گام های موثری در زمینه های پژوهشی، علمی و فناوری برداشته و با راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و شرکت های خصوصی در حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان کمک های لازم را انجام دهد.

توسعه استارت‌آپ ها و ایجاد اشتغال پایدار

دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت در این مراسم، با اشاره به هدف اصلی این تفاهم نامه گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری با نام پیشرفت، هدف اصلی امضای این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروز سعی دارد به سمت دانشگاه حل مسئله پیش رود، گفت: در همین زمینه یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم نامه، توسعه استارت‌آپ ها و ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

دکتر ثمری خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور دارای بازار خوبی برای محصولات شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ ها هستند.

مدیرکل نوسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم نامه دانست و گفت: این صندوق با حمایت از استارت‌آپ ها، کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه مشرک این تفاهم نامه در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل خواهد شد و امور اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

کد خبر: 909496

وب گردی

وب گردی