با مسببان حادثه خیابان پاسداران قاطعانه برخورد می‌شود

وزیر کشور گفت: آشوبگران خیابان پاسداران پس از بازداشت به مراجع قضایی سپرده شدند و مسئولان این دستگاه به صورت قانونی با آنها برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز،عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، در خصوص آشوب‌های اخیر دراویش گنابادی در خیابان پاسداران، اظهار کرد: شهادت ماموران نیروی انتظامی را به خانواده شهدا ، مدیران و کارکنان نیروی انتظامی تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه این حادثه ، ناگوار و متاثر کننده بود، افزود: مردم کسانی را که نظم عمومی را برهم بزنند ، قانون را زیر پا بگذارند و با خشونت برخورد کنند، نخواهند بخشید.

وزیر کشور ادامه داد: به هیچ وجه دولت، دستگاه امنیتی و نظامی، بسیج و سپاه در مقابل افراطی گری، خشونت طلبی و قانون شکنی مراعات کسی را نمی‌کنند و انتظار می رود که قوه قضاییه با مسببان این ماجرا برخورد قانونی و سریع کند.

رحمانی فضلی بیان کرد: افرادی که به دنبال قانون‌شکنی هستند تصور نکنند که مدارا، خویشتنداری و هوشمندی نیروی انتظامی تبدیل به انفعال می‌شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش کردیم این موضوع با مذاکره، صحبت و گفتگو برطرف شود، اما متأسفانه این افراد به دنبال رعایت شئون قانون و همکاری با نیروی انتظامی نبودند.

وزیر کشور ادامه داد: اغتشاشگران اقدام به انجام فعالیت‌های غیرقانونی کردند و حاضر به مذاکره و رعایت قانون نشدند، در نهایت نیروی انتظامی ظرف 15 دقیقه در محل حاضر شد و آشوبگران را بازداشت کرد.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: آشوبگران خیابان پاسداران پس از بازداشت به مراجع قضایی سپرده شدند و مسئولان این دستگاه به صورت قانونی با آنها برخورد خواهند کرد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود بیان کرد: مسائل و موضوعات رخ داده را نباید به یک جریان بزرگ اجتماعی تحت عنوان دراویش عمومیت داد، به هر حال در هر کدام از اقشار و گروه ها افرادی هستند که به جای اینکه به قانون متوسل شوند اقدامات خود را در فرای قانون می‌بینند اما این به معنای عمومیت دادن به این مسئله نیست.

رحمانى فضلى به نقش رسانه هاى خارجى در حوادث اخیر در خیابان پاسداران اشاره کرد و گفت: رسانه های خارجی و به خصوص برخی از کانالهای فضای مجازی و سایت ها این موضوع را به گونه ای مطرح کردند که این مسئله به جریان دراویش در کشور منتسب شود لذا ما جریان دراویش در کشور را جریان عاقلانه، منطقی و معتدل می‌دانیم و در این خصوص آنها را به این مسئله منتسب نمی‌کنیم اما با کسانی که خلاف کرده اند باید برخورد شود.

وی خاطر نشان کرد: از کسانی هم که در جامعه دراویش کشور هستند درخواست ما این است از کسانی که خلاف قانون عمل کردند و اقدام به رعب و وحشت کردند و به خصوص افرادی که در خیابان گلستان هفتم اقداماتی انجام داده و مردمی که در آنجا ساکن بودند مورد هجمه روحی و روانی قرار گرفتند؛ مسئله را نباید به گونه‌ای مطرح کنند که با آنها برخورد نشود.

وزیر کشور گفت: از خانواده‌هایى که در آن منطقه بودند و به سختی این شرایط را تحمل کردند پوزش می طلبیم انشالله که دیگر شاهد اینگونه مسائل نباشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 909499

وب گردی

وب گردی