نشست‌ «بحث میان‌رشته‌ای به زبان انگلیسی» برگزار می‌شود

نشست‌ «بحث و گفت‌وگوی میان‌رشته‌ای به زبان انگلیسی» به همت بنیاد نخبگان فارس و با هدف توانایی دست‌یابی به منابع علمی دسته‌اول، برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه ازطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در حال حاضر آنچه در دنیای علم در جریان است با عنوان «میان‌رشته‌ایTransdisciplinary» یاد می‌شود که براساس تعریف آن، افراد با تخصص‌های مختلف در کنار هم‌قرار می‌گیرند تا مرزهای دانش را پیش ببرند و با استفاده از دانش‌های تخصصی خود به ایجاد مفاهیم و نظریه‌های جدید بپردازند. در این میان می‌توان گریزی زد به آنچه در دانشگاه‌های مطرح دنیا همچون دانشگاه هاروارد انجام می‌شود که در آن دانشجویان می‌بایست در بحث و گفت‌وگوی‌های رشته‌های مختلف شرکت کنند و از این موضوعات در رشته‌های خود استفاده کنند و این همان نکته‌ای است که فرهنگ ایرانی برای پرورش حکیمان از آن استفاده می‌کرد.

یکی از موارد مهم در برقراری ارتباط های علمی و استفاده از منابع دست‌اول و در نهایت ورود به دنیای علمی که پایه آن براساس مفاهیم میان‌رشته‌ای قرار داده شده است، برخورداری از سطحی مناسبی از زبان دوم است. امروزه زبان انگلیسی به عنوان زبان معیار جهانی (Lingua franca) شناخته می‌شود و از اهمیت بالایی در ایجاد ارتباط‌های علمی برخوردار است.

بسیاری از افراد تلاش زیادی را در یادگیری این زبان می‌کنند اما گاهی به مطلوبشان نمی‌رسند. بسیاری از متخصصان یادگیری زبان دوم بر این باورند که این موضوع می‌تواند به دلیل در نظر گرفتن هدف یادگیری این زبان باشد. همچنین در بسیاری از مواقع افراد در محیطی که بعداً می‌خواهند در آن از زبان دوم استفاده کنند، قرار نمی‌گیرند.

پژوهش‌ها نشان داده است که اگر افراد در محیطی قرار بگیرند که برای هدف خاص خود از زبان دوم استفاده کنند، می‌توانند در استفاده از آن زبان در محیط واقعی پیشرفت‌های خوبی داشته باشند.

از این رو، نشست‌ «بحث و گفت‌وگوی میان‌رشته‌ای به زبان انگلیسی» به همت بنیاد نخبگان فارس با دو هدف «تبادل دانش میان‌رشته‌ای» و «آموزش زبان انگلیسی» برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، اولین جلسه از برنامۀ «بحث و گفت‌وگوی میان‌رشته‌ای به زبان انگلیسی» با محوریت فرهنگ، دوشنبه؛ هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.

کد خبر: 909510

وب گردی

وب گردی