قیمت انواع گل در بازار تهران + جدول

قیمت روز انواع گل در بازار تهران به شرح جدول زیر است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ قیمت گل در بازار از جمله کالاهایی تلقی می شود که تغییر فصل بر قیمت آن تاثیرگذار است بدین صورت که در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا و زودتر پژمرده شدن گل نرخ آن با کاهش همراه شده و در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا و ماندگاری بیشتر، قیمت گل گران خواهد شد، لازم به ذکر است که کیفیت گل و نیز در جه بندی آن بی تاثیر بر قیمت این کالا نیست.

در حال حاضر ایران هفدهمین کشور تولیدکننده گل و گیاه جهان است اما رتبه صد و هفتم بازارهای صادراتی را به خود اختصاص داده است و علیرغم بالا بودن کیفیت گل‌های تولیدی به دلیل بالا بودن قیمت آن مشتری در بازارهای جهانی ندارد.

استان مازندران نیز در تولید گیاهان آپارتمانی رتبه نخست تولید کشور را دارد که محصولات آن به کشورهای حاشیه خزر صادر می‌شود. البته کارشناسان عقیده دارند که ایران توانایی صادرات سالانه حداقل 300 تا 500 میلیون دلار گل‌های زینتی (به‌صورت شاخه بریده و گلدانی)، درخت و درختچه را دارد. باید این نکته را در نظر گرفت که قیمت هر 30 تا 40 شاخه گل رز صادراتی معادل قیمت یک بشکه نفت است.

بزرگ‌ترین مشتری‌های ایران در سال گذشته برای خرید شاخه‌های گل از کشور عراق، آذربایجان، اوکراین، مولداوی، بلاروس، گرجستان، ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و روسیه بوده‌اند. مشتریانی که تعدادی از آن‌ها مانند گرجستان، روسیه و بلاروس در واقع محل ترانزیت گل‌های صادراتی ایران به کشورهای دیگر هستند و گل‌های ایران بعد از ورود به این کشورها دوباره در بسته‌بندی‌های جدید و به نام‌های جدید از سوی این کشورها صادر می‌شوند. بیشترین گل‌هایی که از ایران صادر می‌شود شامل گلایول، رز، میخک، داوودی، مریم، آنتوریوم، لاله، نرگس، سوسن، مارگریت، پرنده بهشتی، ژربرا و آلسترومریا است .

قیمت انواع گل در بازار به شرح جدول زیر است:

401

کد خبر: 909538

وب گردی

وب گردی