افتتاح دانشکده ایران‌شناسی دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: امروز دانشکده ایران‌شناسی در دانشگاه ولی‌ عصر (عج) رفسنجان با همت مرحوم دکتر تجدد افتتاح می‌شود و ایشان انسانی فرهیخته و عاشق ایران بودند که علاقه داشتند بحث ایران و ایران‌شناسی آکادمیک شود و در دانشگاه‌ها دنبال شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدعلی دهقان پیش از ظهر امروز دوم اسفند ماه در مراسم پیش‌رویداد نخستین استارت‌آپ‌ویکند پسته رفسنجان در دانشگاه ولی‌عصر(عج) با حضور معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه رئیس‌ جمهوری، اظهار کرد: دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در سال 1370 تأسیس شد و سال گذشته بیست و پنجمین سال تاسیس دانشگاه را جشن گرفتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 10 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ولی عصر(عج) تحصیل می‌کنند، افزود: 275 نفر هیأت‌ علمی، 18 نفر استاد تمام، 38 نفر دانشیار و 178 نفر استادیار ترکیب اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان هستند.

وی ادامه داد: با گذشت 25 سال تأسیس با دانشگاه‌های همزاد رقابت خوبی داشتیم و از بسیاری از دانشگاهها در این زمینه جلوتر هستیم و تمام پیشرفت دانشگاه را مرهون خیرانی هستیم که در ساخت خوابگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف همکاری کردند.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان بیان کرد: امروز دانشکده ایران‌شناسی در دانشگاه ولی‌ عصر (عج) رفسنجان با همت مرحوم دکتر تجدد افتتاح می‌شود و ایشان انسانی فرهیخته و عاشق ایران بودند که علاقه داشتند بحث ایران و ایرانشناسی آکادمیک شود و در دانشگاهها دنبال شود.

دهقان افزود: ایران در تمام بخش‌ها مشهور است و در زمینه‌هایی مانند معماری، اقوام، موسیقی، غذاها، حیات‌وحش و ... مباحث مفصلی است که جای کار دارد و امیدواریم، بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

وی عنوان کرد: در دانشکده ایران‌شناسی رشته ایران‌شناسی مقطع کارشناسی ارشد و رشته زبان‌های باستانی دایر می‌شود که موافقت اصولی آن با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده و از امروز عملاً فعالیت همکاران ما آغاز می‌شود و بیشتر در بحث تحصیلات تکمیلی در دانشکده کار می‌شود. البته دانشگاه سعی دارد، محیط این دانشکده را گسترش دهد و موزه آن به فضای بسیار بزرگی نیاز دارد.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان در خصوص استارت آپ ویکند پسته نیز گفت: باید تولید، فروش و صادرت پسته را از سنتی به سمت مدرن‌ شدن ببریم و اگر مقاومت کنیم، مانند رودی است که ما را همراه خود می‌برد، کسی موفق است که خود را به سرعت همراه تغییر سیستم به‌روز کند.

مدیرعامل شرکت نانو نخبگان فاتح اروند دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان نیز اظهار کرد: این شرکت سال 96 به نام شهدای فاتح اروند تأسیس شد، یکی از محصولات آن نانوکارواش یا نانوواش بدون آب است که روی بدنه خودرو و شیشه استفاده می‌شود، این محصول بدون نیاز به آب است.

سجاد رشیدی افزود: این نانوکارواش می‌تواند، خودرو را با یک لیتر از محصول پنج بار شست‌وشو دهد و از جمله ویژگی‌هایی که روی شیشه‌ها و خودروها دارد، خاصیت درخشندگی، آب‌گریزی و جذب گرد و غبار کمتر است، برای سطوح سرامیک و مبلمان، کاشی و ... نیز به شدت تمیزکننده فوق‌العاده‌ای است. نانو کارواش برای هود و اجاق‌گاز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و طی کمتر از پنج ثانیه سطوح را درخشان می‌کند.

وی اضافه کرد: با ترکیب تیمی متشکل از چهار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه ولی‌عصر (عج) روزانه بیش از یک‌هزار لیتر از این محصول تولید می‌شود و در حال حاضر در بخش بازاریابی خارجی از جمله امارات و کویت در تلاش هستیم.

901

کد خبر: 909565

وب گردی

وب گردی