تبدیل علم به ثروت نیازمند جهاد علمی است

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور با تاکید بر لزوم پیشرفت علمی ، گفت: باید با شناسایی امکانات، توانمندی ها و نیازهای خود به این پیشرفت برسیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با ارائه گزارشی درخصوص قرارگاه مردمی جهاد علمی سازمان بسیج علمی، گفت: خوشبختانه امروز در آستانه 40سالگی انقلاب اسلامی، این انقلاب به بلوغ رسیده و در مسیر پیشرفت علمی و فناوری قرار دارد.

وی افزود: ما باید بتوانیم ادبیات دینی خود را در تمامی امور داشته باشیم. در فضای علمی نیز این موضوع از اولویت بالایی برخوردار است. باید با شناسایی امکانات، توانمندی ها و نیازهای خود به پیشرفت برسیم.

قدیانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص حوزه علم و فناوری در کشور، خاطرنشان کرد: ما در کشور دارای پتانسیل لازم در این زمینه هستیم و باید بتوانیم علم را به فناوری و فناوری را به ثروت تبدیل کنیم و برای این کار طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، به یک جهاد علمی نیاز داریم.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به راه‌حل گذر از مشکلات حوزه علم و فناوری گفت: اشراف به داشته ها، نداشته ها، دانسته ها و ندانسته ها در داخل کشور، مدیریت دانش و توان در کشور و جریان‌سازی و مطالبه‌گری آگاهانه از جمله اموری است که باید در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما در سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، یک مدل مفهومی برای حل مشکلات طراحی کرده‌ایم، گفت: اگر بتوانیم با شناسایی ظرفیت ها و توانمندی ها، مسیر را پیش ببریم، به موفقیت خواهیم رسید.

لازم به ذکر است، هدف اصلی از انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، بسط و توسعه همکاری های علمی، آموزشی، فناوری، پژوهشی و خدماتی به منظور تامین نیازهای متقابل سازمان و دانشگاه با در نظر گرفتن تمامی امکانات طرفین اعم از علمی، فنی، نیروی انسانی، تجربه و تخصص است.

کد خبر: 909569

وب گردی

وب گردی