تربیت یک راهنمای خوب  گامی موثر برای معرفی  صنعت توریسم است

تربیت یک راهنمای خوب گامی موثر برای معرفی صنعت توریسم هر کشور و در نهایت جاذبه های تعاملات اجتماعی ،فرهنگی ،تاریخی و...است.

اکرم جدیدی ممتاز- ایسکانیوز، امروز روز جهانی راهنمایان گردشگری است کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTGA)، بزرگترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان است این روز هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای عضو و زیر نظر مستقیم فدراسیون برگزار می شود اهداف این فدراسیون فراتر از مرزها و دیوارها است و بین کشورهای مختلف نزدیکی و مودت ایجاد می کند محور های این کنواسیون آشنایی با جاذبه های تاریخی،فرهنگی و طبیعی کشورهایی که در آن سال میزبان هستند و با هدف توسعه پایدار صنعت گردشگری و ارتقای دانش و اخلاق حرفه ای بین راهنمایان گردشگری است.

محسن احمدی کارشناس گردشگری در این باره می گوید: اولین کشور میزبان کنوانسیون در سال ۱۹۸۵ فلسطین اشغالی بود و سپس کشورهای اتریش، قبرس ، فنلاند ، آفریقای جنوبی، سنگاپور ، کانادا ، چین ، قبرس اسکاتلند ، استرالیا ، مصر ، اندونزی، استونی ، چین و جمهوری چک بوده‌اند. پس از بازدید بازرسان این فدراسیون جهانی از ایران در سال 93 با رای موافق 18 کشور ، ایران به طور رسمی در سال 2017 میزبان و مجری اعضای این کنواسیون با حضور حسن روحانی رئیس جمهوردر سالن اجلاس سرانبود.

وی افزود: در سال 2017 شعار ایران "مردمانی مهربان با آغوش باز، فرهنگی کهن و پر رمز و راز" نامگذاری شد.

این کارشناس گردشگری ادامه داد: کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور،متشکل از 21 انجمن با 3000 عضو است این کانون دراسفند ۱۳۹۱ در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسید و با توجه به اهمیت و توسعه گردشگری،سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای بهبود و رونق اقتصاد کلان کشور و صنعت توریسم تشکیل این کانون به صورت جدی پیگیری و سرانجام منجر به تاسیس " جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی" در سال 82 شد.

احمدی با اشاره به اینکه راهنمایان گردشگری به عنوان پیشانی صنعت گردشگری وظیفه خطیری را به عهده دارند افزود: ؛ دست آورد صنعت گردشگری اعم از تورگردانان، حمل و نقل و هتل‌داران را راهنمایان این صنعت به شکوفایی می رسانند.

705

کد خبر: 909578

وب گردی

وب گردی