مصر دروازه ارسال  گاز دزدیده شده از فلسطین به عربستان شد

پایگاه رأی الیوم در گزارشی در خصوص قرارداد گازی اخیر میان مصر و اسرائیل می نویسد: بر اساس این توافق مصر می تواند به دروازه صادرات گاز از اسرائیل به کشورهای عربی از جمله عربستان تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الرأی الیوم، وقتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز امضای قرارداد انتقال گاز میان اسرائیل و مصر را روز عید و روزی تاریخی توصیف می کند، یعنی عادی سازی روابط اقتصادی وارد بُعد دیگری شده است.

الرأی الیوم در گزارش خود این پرسش را مطرح می کند که آیا مصر به دروازه ای برای صادرات گاز اسرائیل به عربستان تبدیل خواهد شد؟ چه بر سر ذخایر گازی مصر آمده است؟

الرأی الیوم می نویسد: کسانی که نشانه های شادی و خوشحالی را بر صورت نتانیاهو هنگامی که از توافق گازی با مصر خبر می داد، مشاهده کرده بودند می دانند که توافق ۱۵ میلیارد دلاری مصر و اسرائیل، برای نتانیاهو از اهمیت بالایی برخوردار است.

زیرا بر اساس این توافق اسرائیل ۶۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به مصر، یکی از بزرگترین و راهبردی ترین کشورهای عربی صادر خواهد کرد و نتانیاهو به خوبی اهمیت چنین قراردادی را درک می کند. بر اساس این گزارش نخست وزیر رژیم صهیونیستی وقتی روز بسته شدن این قرارداد را روزی تاریخی دانسته و گفته بود این روز برای اسرائیل مانند عید است، اغراق نکرده بود زیرا به این ترتیب میلیاردها دلار به خزانه اسرائیل روانه خواهد شد و این توافق بیش از آن که اقتصادی باشد یک توافق سیاسی است و گامی بلند در راستای عادی سازی روابط میان اسرائیل ومصر به شمار می رود.

الرأی الیوم در پایان می نویسد هرگز تصور نمی کردیم روزی کشورهای صف اول در برابر اسرائیل مثل اردن و مصر، گاز طبیعی دزدیده شده از مردم فلسطین را از اسرائیل خریداری کرده و میلیاردها دلار روانه خزانه رژیم صهیونیستی کنند که این پول ها می تواند در زمینه تسلیح بیشتر ارتش رژیم صهیونیستی علیه کشورهای عربی و اسلامی هزینه شود.

کد خبر: 909580

وب گردی

وب گردی