دفاع السیسی از توافق گازی با رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور مصر با دفاع از امضای توافقنامه واردات گاز رژیم صهیونیستی به این کشور تأکید کرد که مصر در مسیر درستی قدم گذاشته است.

به گزارش ایسکانیوز، «عبد الفتاح السیسی» در سخنانی که از تلویزیون مصر پخش شد در واکنش به امضای توافقنامه صادرات گاز رژیم صهیونیستی به مصر گفت که «مصر در مسیر تبدیل شدن به مرکز منطقه‌ای انرژی قدم گذاشته است.»

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، السیسی تصریح کرد که به فضل خداوند مصر قدم در مسیر تبدیل شدن به مرکز منطقه‌ای انرژی در منطقه گذاشته است و این مسئله واقعا تأثیرات مثبت بزرگی دارد.

دو روز پیش شرکت حفاری «دیلک» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توانسته با شرکت «دولفینوز» مصر توافق صادرات گاز به مصر را به میزان 64 میلیارد متر مکعب و در طول 10 سال به ارزش 15 میلیارد دلار به امضاء برساند.

طبق این گزارش دو شرکت اسرائیلی و مصری به زودی به طور رسمی در این خصوص موضع‌گیری خواهند کرد تا این قرار داد به مرحله اجرا برسد.

امضای قرارداد صادرات گاز رژیم صهیونیستی به مصر در حالی است که این کشور در زمان ریاست‌جمهوری «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر، گاز طبیعی این کشور را با پایین‌ترین قیمت به رژیم صهیونیستی صادر می‌کرد که همین مسئله یکی از دلایل انقلاب مردم علیه رژیم مبارک بود که در نهایت نیز به سرنگونی رژیم وی در ژانویه سال 2011 منتهی شد.

کد خبر: 909640

وب گردی

وب گردی