رفراندوم به چه قیمتی؟! / آقای روحانی !! مثل اینکه در جامعه نیستند

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: بسیاری از مردم به نان شب محتاج هستند، خیلی از مردم هیچ گونه شغل و درآمدی ندارند ؛ آقای روحانی !! مثل اینکه در جامعه نیستند تا ببینند که مردم چه مشکلاتی دارند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، درسالی که گذشت شاهد آن بودیم که دکتر روحانی طی سخنانی در مراسم 22 بهمن گفت : «قانون اساسی بن بست‌ها را برداشته؛ اگر جایی بحثی دارد به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم. اصل 59 قانونی درباره رفراندوم است؛ یعنی صندوق بیاوریم و هر چه مردم گفتند عمل کنیم.».

این در حالی است که ملت شریف ایران در طول این سالها از 12 فروردیت 1358 که به جمهوری اسلامی پاسخ آری دادند چه در 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن بارها پای صندوق های رای وفاداری خویش را نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی را به اثبات رسانده اند .

اما مطرح کردن این موضوعات از سوی رئیس قوه مجریه که باید پاسخگوی مطالبات جدی مردم باشد قابل تامل است و بیش از آنکه یک راه حل دلسوزانه باشد آدرسی اشتباه برای انحراف افکار عمومی از پیگیری مطالبات خود در حوزه اقتصاد و معیشت است .

جالب اینکه در این میان برخی جریانات داخلی و عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود بودندکه با بی محلی ملت رشید ایران به حاشیه رفت .

از همین روی با ولی داداشی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز درواکنش به موضع رییس جمهوری مبنی بر برگزاری رفراندوم و تغییر سبک زندگی مردم گفت: برگزاری رفراندوم جزء قانون اساسی هست اما اگر رفراندومی بناست تا برگزار بشود بایستی راجع به این باشد که ما عملکرد ریاست جمهوری را از مردم به رفراندوم بگذاریم و از مردم نظر بخواهیم که آیا حاضرند که انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری برگزار بشود یا خیر.

وی ادامه داد: حتی ما می توانیم طبق ضوابط موضوع یارانه ها را به رفراندوم بگذاریم چرا که طبق برنامه ریزی دولت در لایحه 97 حدود سی وپنج میلیون نفر یارانه هایشان حذف خواهد شد؛ و یا در خصوص افزایش قیمت های حامل انرژی که دولت بنا داشت 17 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش قیمت داشته باشد که طبق قانون می توانیم در تمام مسایل سیاسی و اجتماعی از مردم نظر سنجی کرده و موضوعات را به رای عمومی بگذاریم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه اصل نظام جمهوری اسلامی قابل تجدید نظر نیست اذعان کرد: ما خلاف برگذاری رفراندوم نیستیم اما این اصل درواقع حکمی انتخابی است که براساس مفاد قانون اساسی قابل برگشت نیست از سویی اصل 59 قانون اساسی ذکر شده که می توان درخصوص مسائل مهم اقتصادی اجتماعی سیاسی که فرع بر اصل نظام است اجازه مراجعه مستقیم به آراء عمومی را با رعایت حقوق مردم جایز دانسته است.

وی در واکنش به اظهارات رییس جمهوری ادامه داد: در این شرایطی که همه افراد دلسوز این کشور هستند عنوان مطالبی که حاکی از اختلاف نظر در مسائل مهم کشور باشد از سوی آقای روحانی واقعا تعجب آور بود ضمن اینکه شرایط کنونی کشور به نحوی است که بیان چنین موضعی از شخص اول اجرایی کشور باعث تشویش و در نهایت چند قطبی کردن جامعه است.

داداشی یه فراز های دیگر صحبت های رییس جمهوری در خصوص ایجاد نشاط در جامعه اشاره کرد و گفت: ما موافق هستیم که همه سالها سال نشاط باشد امانشاط با جیب خالی هیچ سنخیتی ندارد.

وی در ادامه نقد خود در خصوص عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: آقای روحانی مثل اینکه در جامعه نیستند تا ببینند که مردم چه مشکلاتی دارند؛ بسیاری از مردم به نان شب محتاج هستند، خیلی از مردم هیچ گونه شغل و درآمدی ندارند بطوریکه می بینیم و می شنویم درطول سال شاید یک ماه بتوانند سرکار بروند و با درآمد یکماه نمیتوانند کل زندگی یکساله خود را پوشش دهند، بسیاری از کسبه ورشکست شدند، خیلی از پروانه های کسب باطل شده و همه ی اینها دلیل بر رکود اقتصادی در کشور است که بارها وبارها رییس جمهور قول رفع این معضل را دادند اما متاسفانه اتفاقی نیفتاده و صحبت ها صرفا جنبه شعاری دارند.

نماینده مردم آستارا در خانه ملت تاکید کرد: موضوع نشاط که از سوی رییس جمهوری بیان شد یک موضوع قابل قبولی است ضمن آنکه همه تلاش داریم تا به چنین آرمانی دست پیدا کنیم ولی متاسفانه بخاطر ضعف در عملکرد، کوتاهی ها و بیحالی هایی که برخی از مدیران اجرایی وجود دارد روز به روز از این اصل دورتر می شویم.

داداشی در پایان خاطر نشان کرد: نشاط واقعی وقتی بوجود می آید که هر شهروندی حداقل درآمد زندگی را داشته باشد تا بتواند علاوه بر ضروریات اولیه زندگی به نشاط و آسودگی خیال نیز فکر کند.

301

کد خبر: 909642

وب گردی

وب گردی