هشدار در مورد بکارگیری نیروهای خدماتی در خانه تکانی/ اسرار خانوادگی را برملا نکنید

سرپرست پلیس آگاهی تهران در مورد بکارگیری نیروهای خدماتی برای خانه تکانی شب عید هشدار داد.

یه گزازش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سرهنگ حمید رضا یاراحمدی اظهار داشت: در روزهای پایانی سال شهروندان برای خانه تکانی و تمیز کردن منزل از کارگران شرکت های خدماتی یا کارگران نظافتچی خیابانی استفاده می کنند. بارها مشاهده شده است افراد برای اینکه هزینه کمتری پرداخت کنند از کارگران خیابانی استفاده کرده و بدون اینکه بدانند فرد چه کسی است، کارگر را به خانه خود راه می دهند.

وی ادامه داد: افغراد سارق و سودجو در پوشش شرکت خدماتی و نظافتی در کمین شهروندان هستند، گفت: بسیاری از سارقان حرفه ای در پوشش شرکت خدماتی اقدام به حضور در خانه شهروندان کرده و دست به سرقت می زنند. این افراد در پوشش کارگر هنگام کار طلا، جواهرات و ارز را شناسایی و در فرصت مناسب به سرقت می برند.

سرپرست پلیس آگاهی تهران، افزود: بارها در سال های گذشته پرونده هایی در اسفندماه تشکیل شده است که سارقان حین سرقت در پوشش نظافتچی دست به قتل زده و جان انسان ها را گرفته اند. در این پرونده ها که عمدتا زنان سالخورده قربانی شده اند، افراد به طمع طلا دست به قتل زن خانه زده اند.

یاراحمدی به زنان توصیه کرد در صورت امکان در زمان حضور کارگردر خانه تنها نباشند و از یکی از اعضای خانواده بخواهند که در آن زمان در خانه حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه کارگر نظافتچی باید فقط از شرکت های مجاز گرفته شود، تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان به اگهی های فضای مجازی و روزنامه ها مبنی بر ارائه خدمات نظافت توجه نکرده و فقط از شرکت های ثبت شده، دارای قدمت و مجاز برای خانه تکانی کمک گرفته و از شرکت های جدید و ناشناخته به هیچ عنوان نیرو در خانه راه ندهند.

سرپرست پلیس آگاهی تهران افزود: در زمان حضور کارگران در خانه به هیچ وجه اشیا و اموال قیمتی را در معرض دید قرار ندهید. نکته دیگر این است که مدارک را باید از دسترس دور کرد تا مشکلی پیش نیاید.

یاراحمدی از افراد خواست به هیچ وجه اسرار خانوادگی را بازگو نکرده و هیچ اطلاعاتی از اعضای خانواده در اختیار کارگران قرار نگیرد چرا که در صورت گرفتار شدن در دام سارقان یا افراد سودجو، این موضوعات و اطلاعات می تواند بر علیه خانواده و فرد مورد استفاده قرار گرفته و دردسر آفرین شود.

701

کد خبر: 909660

وب گردی

وب گردی