لاوروف: آتش بس در سوریه نباید شامل داعش و النصره شود

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی مسکو جهت بررسی طرح آتش‌بس 30 روزه پیشنهادی شورای امنیت برای سوریه، خبر داد و اعلام کرد که این آتش بس نباید شامل داعش و النصره شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که مسکو آماده بررسی طرح آتش‌بس یک ماهه در سوریه است البته به شرطی که جبهه‌النصره و داعش از این آتش‌بس مستثنی شود.

هیأت دیپلماتیک سوئد و کویت در سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص اعلام آتش‌بس 30 روزه در سوریه به منظور انتقال کمک‌های بشردوستانه و تخلیه پزشکی در این منطقه معرفی کرده‌اند. انتظار می‌رود که رأی‌گیری در خصوص این پیش‌نویس روز پنج‌شنبه در نیویورک انجام شود.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای صرب خود در بلگراد تأکید کرد: "نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این قطعنامه پیشنهادی با هدف متهم کردن دمشق و حمایت از تروریست‌ها مطرح شده باشد...نویسندگان پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت به دنبال مقصر جلوه دادن دمشق و رفع اتهام از تروریست‌ها هستند".

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: "متأسفانه، شرکای غربی ما نمی‌خواهند عقب‌نشینی واضح تروریست‌ها از مناطق شامل رژیم آتش‌بس در سوریه را شاهد باشند...این مسئله باعث نگرانی‌هایی شده است".

کد خبر: 909801

وب گردی

وب گردی