آزادراه تبریز ــ باکو از طریق فاینانس احداث می‌شود

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادراه تبریز ــ اهر ــ باکو از طریق فاینانس احداث می‌شود، گفت: با احداث این آزادراه صادرات ایران به روسیه از مسیر اهر و هوراند انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، قلی الله قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه با پیگیری‌های نمایندگان و استاندار آذربایجان شرقی، وزارت راه و شهرسازی متقاعد شد تا تکمیل بزرگراه اهر ــ تبریز را جزو پروژه‌های اولویت‌دار قلمداد کند، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیر بزرگراه اهر ــ تبریز بودیم که اگر با همین رویه پیش برود قطعاً سال 97 بزرگراه اهر ــ تبریز به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از احداث بزرگراه اهر ــ کلیبر بعد از اتمام بزرگراه اهر ــ تبریز خبر داد، افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی دولت و عدم اتمام کامل بزرگراه اهر ــ تبریز، آغاز احداث بزرگراه اهر ــ کلیبر با مشکلاتی همچون نبود ردیف بودجه مواجه است البته ما نیز از پیگیری برای احداث این بزرگراه دست برنمی‌داریم.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با بیان اینکه در جریان سفر هیئت دولت نهم به آذربایجان شرقی آزادراه تبریز ــ باکو مصوب شده بود، گفت: این پروژه بعد از مصوب شدن متأسفانه فراموش‌شده بود و اخیراً با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، خوشبختانه فاز مطالعاتی بزرگراه تبریز ــ باکو به پیمانکار واگذار شده و مطالعات این پروژه در حال انجام است و جای خوشحالی اینجاست که ادامه این پروژه از آذربایجان تا بیله‌سوار و از تبریز تا اهر احداث شده است.

قلی‌زاده ادامه داد: پروژه آزادراه تبریز ــ باکو از آذربایجان و تبریز مقداری احداث شده و تنها در وسط پروژه 180 کیلومتر مانده است و این پروژه در صورت احداث از اهر، هوراند، آبش احمد، گرمی و بیله‌سوار می‌گذرد.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با ذکر اینکه فاز دوم آزادراه تبریز ــ باکو به‌زودی احداث می‌شود، گفت: جاده اهر ــ هوراند، هوراند ــ آبش احمد تا به‌سمت گرمی و بیله‌سوار در مسیر آزادراه تبریز ــ باکو قرار می‌گیرند و این آزادراه که از شهرستان‌های اهر و هوراند می‌گذرد منابع مالی پروژه از طریق فاینانس تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: فاینانسرها برای هزینه‌کرد در این پروژه علاقه‌مندی چندانی نشان نمی‌دهند اما به‌خاطر مشخصات پروژه، آینده، ترافیک رو به افزایش، تعلقات خاطر ایران و جمهوری آذربایجان، ارتباطات فرهنگی، مذهبی و بار ترافیکی این مهم تحقق می‌پذیرد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با تأکید بر اینکه عمده صادرات ایران به کشور روسیه از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و از سمت آستارا انجام می‌گیرد، گفت: با احداث آزادراه تبریز ــ اهر ــ باکو صادرات ایران به روسیه از طریق آن آزادراه صورت خواهد گرفت و به همین دلیل استقبال فاینانس‌ها به تأمین مالی پروژه بیشتر می‌شود.

901

کد خبر: 909813

وب گردی

وب گردی