برگزیدگان کتاب سال سیستان و بلوچستان معرفی شدند

هشت کتاب برگزیده سال استان سیستان و بلوچستان با انتخاب هیئت‌داوران در بخش‌های ادبیات فارسی، شعر، کلیات، تاریخ، هنر و دفاع مقدس معرفی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، در حاشیه افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان 8 کتاب برگزیده سال استان با انتخاب هیئت‌داوران در بخش‌های ادبیات فارسی، شعر، کلیات، تاریخ، هنر و دفاع مقدس معرفی شدند.

بر اساس اعلام هیئت‌داوران، در این مراسم از 26 اثر نیز به‌عنوان کتاب شایسته تقدیر تجلیل شد.

در بخش ادبیات، کتاب "اسطوره‌های سیستان" به نویسندگی غلامرضا عمرانی به‌عنوان کتاب سال انتخاب شد و در این بخش از کتاب "سیستان در تاریخ ادبیات فارسی" به نویسندگی محمدرضا بهاری" به‌عنوان کتاب شایسته تقدیر تجلیل شد.

در بخش شعر از کتاب" اسفار آفتابگردان و آخرین پله تا ملکوت" اثر آقای عباس باقری به‌عنوان کتاب سال انتخاب و از کتاب "مجموعه اشعار بانلی" اثر محمد انور بیجار زهی تقدیر شد.

هیئت‌داوران در بخش ادبیات داستانی هیچ کتابی را به‌عنوان کتاب برگزیده سال اعلام نکرد ولی در این بخش از کتاب‌های "بادسر" نوشته ناصر نخزری مقدم، "نخل عشق" نوشته نجمه قادری، "آپسار«جاسوسه خدایان»" به نویسندگی اکبر رئیسی و کتاب "ما پشت کوهی‌ها" نوشته عبدالواحد برهانی را شایسته تقدیر دانست.

در بخش کلیات هیئت‌داوران کتاب "فرهنگ بلوچی-فارسی" به نویسندگی عبدالغفور جهاندیده را به عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب کرد.

هیئت‌داوران برای بخش علوم دینی هیچ اثری را به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب نکرد ولی در این بخش کتاب‌های "جواهر العلم" نوشته عبدالحفیظ زاهدی (ملازهی) و "احکام رشوه در اسلام" به نویسندگی" افضل دهمرده را به‌عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر در این بخش اعلام کردند.

کتاب "سفرنامه مردم شناختی سیستان و بلوچستان" به نویسندگی محمد سعید جانب اللهی به‌عنوان کتاب برگزیده سال در بخش تاریخ انتخاب و از کتاب "سیاست‌های دولت‌های اروپایی در بلوچستان اثر مردم ابراهیمی به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش هنر دو کتاب "شواهد فن‌آوری و هنر در شهر سوخته" و " بلوچستان باستان" نوشته سید منصور سید سجادی به‌عنوان اثرهای برگزیده کتاب سال در این بخش انتخاب و کتاب "آثار تجسمی" به نویسندگی غلامرضا افشاری به‌عنوان کتاب شایسته تقدیر اعلام شد.

هیئت‌داوران در بخش ورزشی هیچ اثری را به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب نکرد اما کتاب‌های "کوچه‌باغ هیاهو" اثر منصور مراد زهی و "گذری بر فوتبال سیستان و بلوچستان" به نویسندگی دادخدا غفاری به‌عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در بخش ویژه چهارمین دوره معرفی کتاب سال استان یعنی حوزه "دفاع مقدس" هیئت‌داوران کتاب "خاکریز دوازدهم" به نویسندگی علیرضا حیدری نصب را به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب کرد و در این بخش چهار کتاب "مدافعین آل الله" به نویسندگی مرضیه نژاد بندانی، "سجده در ام الرصاص"، "بیرقدار وحدت" و "ستارگان جنوب شرق"به نویسندگی یونس اربابی قلعه نو به‌عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر انتخاب شدند.

500

کد خبر: 909827

وب گردی

وب گردی