همسفرتابهشت طرحی موثر در بهبود آمار نگران کننده طلاق است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمار پایین طلاق در ازدواج های دانشجویی نسبت به سایر اقشار، موفقیت این ازدواج ها را مرهون آموزش های ارائه شده در طرح ملی همسفرتابهشت دانست و گفت: همسفرتابهشت طرحی موثر در بهبود آمار نگران کننده طلاق است.

به گزارش ایسکانیوز؛ سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشد نگران کننده آمار طلاق در جامعه گفت: ارائه آموزش ها و مهارت های لازم برای زندگی مشترک در قالب طرح هایی همچون همسفرتابهشت، از عوامل بازدارنده طلاق بوده و به بهبود شرایط کنونی کمک می کند.

وی با تأکید براینکه همه حوزه های زندگی، نیازمند آموزش است از جمله تشکیل خانواده و ازدواج، افزود: در وضعیت کنونی که حتی استان هایی که پایداری نسبی خانوادگی داشته اند با سیر صعودی طلاق مواجه هستند، آموزش همسران به ویژه در پنج سال نخست زندگی نقش بسزایی در پایداری ازدواج ها دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به حمایت این وزارتخانه از آموزش همسران جوان و جوانان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا از موضوعات مهمی که در شورای فرهنگ عمومی دنبال می کنیم، پشتیبانی از مراکز مشاوره در زمینه ازدواج و آموزش های پس از ازدواج است.

202

کد خبر: 909836

وب گردی

وب گردی