چاره ای جز نوسازی صنعت هوایی نداریم/ قدیمی بودن تکنولوژی هواپیمای حادثه دیده صحت ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با رد ۷۵ ساله بودن تکنولوژی هواپیمای سانحه دیده گفت: برای کاهش هزینه ها و ریسک پروازی باید نوسازی ناوگان هوایی کشور تسریع شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید حسن افضلی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور، گفت: برای بهبود حمل و نقل هوایی و جلوگیری از حوادث احتمالی خرید هواپیما و نوسازی این ناوگان ضروری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی تحریم ها و احتمال عهدشکنی در تحویل هواپیماهای خریداری شده به ایران، افزود: در صورتی که چنین تحریم هایی علیه ایران از سوی کشورهای غربی اعمال شود راهی جز حرکت به سمت سایر کشورها برای نوسازی ناوگان هوایی نداریم.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سانحه رخ داده برای هواپیمای تهران- یاسوج، تصریح کرد: نمی توان تا پیدا شدن جعبه سیاه در خصوص نقص فنی این هواپیما در نتیجه عمر بالا اظهارنظر کرد.

قدیمی بودن تکنولوژی هواپیمای حادثه دیده صحت ندارد

او با بیان اینکه ۲۵ سال پیش هواپیمای سانحه دیده ساخته شده است، گفت: برخی سخن از قدیمی بودن تکنولوژی هواپیما و تعلق آن به ۷۵ سال پیش می گویند که صحت ندارد.

افضلی با تاکید بر اینکه حمل و نقل هوایی یکی از مهم ترین شقوق حمل و نقل در دنیا است، افزود: در صورتی که از این شق حمل و نقل به نحو مطلوب و توام با تکنولوژی های روز استفاده شود نه تنها به تسهیل جابه جایی مسافران کمک کرده بلکه منبع درآمد خوبی نیز برای کشور خواهد بود.

او با بیان اینکه چاره ای جز به روز آوری تجهیزات هوایی و همچنین تکنولوژی مورد استفاده در هواپیماهای کشور نداریم، تصریح کرد: اگر کشورهای غربی در تامین این ملزومات و همچنین تامین قطعات هواپیماها مشکلی ایجاد نکنند به طور حتم باید این نوع مراودات انجام شود.

کاهش عمر ناوگان هوایی لازم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه کاهش عمر ناوگان هوایی کشور یکی از ضرورت ها در حوزه کاهش سوانحی همچون سقوط و یا اتفاقاتی از این دست است، گفت: متاسفانه تحریم ها امکان تسریع در نوسازی ناوگان هوایی را از ما سلب کرد اما اکنون باید با هر ترفندی نوسازی ناوگان صورت بگیرد.

او با بیان اینکه عمر بالای هواپیماها هزینه نگهداری و همچنین تعویض قطعات را نیز افزایش می دهد، افزود: اگر بنا به شرایطی و اعمال تحریم ها امکان خرید هواپیما از کشورهای غربی وجود نداشته باشد باید بر موضوع خرید هواپیما از سایر کشورها و همچنین اجاره آن اقدام کنیم.

افضلی ادامه داد: ادامه شرایط فعلی در ناوگان هوایی ریسک بالایی داشته و به صرفه نبوده و مشکلات عدیده ای را رقم می زند از این رو برای کاهش در هزینه ها باید نوسازی ناوگان تسریع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بوئینگ و هواپیماهایی که در بلوک غرب تولید شده امتحان خود را پس داده اند اما این دلیل نمی شود که با بدعهدی این شرکت های غربی نوسازی ناوگان متوقف شود.

منبع: خانه ملت

402

کد خبر: 909864

وب گردی

وب گردی